Ето го новия Ford Ranger

25.11.2021

Ето го новия Ford Ranger

Новият Ford Ranger е тук. На специално онлайн събитие Ford представи изцяло обновеното поколение на бестселъра при еднотонните пикапи на европейския пазар.

[✕]



Новият Ford Ranger идва с повече и по-интелигентна свързаност, подобрени възможности и много гъвкавост - за използване при работа, семейни активности, спорт, забавления… Ford анонсира, че това е най-способният Ranger досега. Новият модел е разработен на базата на дългогодишния опит на марката с пикапите и отчитайки мнението на клиентите, които ги използват по цял свят.



Поръчките за новото поколение Ranger ще бъдат отворени в Европа в края на 2022 г., доставките ще започнат в началото на 2023 г. Сега Ranger е лидер в сегмента на еднотонните пикапи в Европа и неотдавна постави нов рекорд за продажби с доставените от началото на 2021 г. до края на септември 45 539 бройки, които му отреждат пазарен дял от 39,9 на сто на Стария континент.



Проектът за новия Ranger е бил ръководен от Центъра за разработка на Ford в Австралия. Международен екип от дизайнери и инженери е работил с екипи по целия свят, за да включи в модела най-новите технологии и да проектира и тества Ranger по най-строгите стандарти на Ford. Целта е била да се получи най-здравият способен Ranger до сега. Прототипите са преминали най-задълбочените тестове, правени някога от Ford. Приносът на клиентите е от ключово значение за разработването на новия облик на Ranger. Ford провежда повече от 5000 интервюта и десетки семинари с клиенти, за да разбере как те използват своите пикапи и какво искат и очакват от новия Ranger.

Визуално новият Ranger е смел и уверен. Дизайнът се отличава с дефинирана нова решетка и характерни фарове с С-образен светлинен подпис на дневните светлини. Страничната линия включва по-смели арки на колелата. За първи път Ford Ranger предлага матрични LED фарове. Задните светлини са проектирани в хармония с характерната предница. При интериора има повдигната кабина, в която са вложени първокласни меки на допир материали. Изпъква централния сензорен екран на характерната за Ford SYNC™ 4 система за свързаност и забавление.

Подобрено е шасито, като колесната база е увеличена с 50 мм. Следата също е по-широка също с 50 мм от преди. Така предният мост е изместен с 50 мм напред за по-добър ъгъл на предна атака и повишаване на проходимостта извън пътя. Задните амортисьори са изнесени извън рамата за подобряване на комфорта. Структурата на рамата отпред осигурява повече пространство в двигателния отсек за новия двигател V6. Това също така отваря предната част на пикапа, за да позволи повече въздушен поток към радиатора, което помага да се поддържат ниски работни температури на двигателя при тежки натоварвания.

Клиентите, според Ford, са искали повече мощност и въртящ момент за тежки товари и екстремен офроуд. Дава им ги доказаният 3-литров V6 турбодизел на Ford, разработен за Ranger. Това е една от трите опции за двигател, налични при пускането на модела на пазара.
Новото поколение на Ranger ще се предлага и с избор от доказани двулитрови редови четирицилиндрови дизели с единично турбо и битурбо. Single-Turbo вариантът идва с две нива на мощност и въртящ момент и осигурява икономия на гориво, което е важно за собствениците на малък бизнес. Двигателят Bi-Turbo е усъвършенстван и е вариант за клиенти, които искат повече мощност, но държат и на икономията на гориво. Извън европейските пазари ще се предлага и бензинов двигател.



Клиентите вече имат избор между две системи за задвижване 4х4 – електронна система за превключване в движение или усъвършенствана нова система за перманентно интелигентно задвижване на четирите колела. Разбира се, моделът щесе предлага и във версия 4х2.
Сърцето на свързаността при новия Ranger е големият 10,1-инчов или 12-инчов сензорен екран на централната конзола. Той допълва изцяло цифровия приборен панел и осигурява достъп до най-новата информационна система на Ford - SYNC™ 4 с гласово управление.

Следващото поколение Ranger ще се произвежда в заводите на Ford в Тайланд и в Южна Африка.

Повече - в декемврийския брой на списание КАМИОНИ - на хартия и онлайн на: www.transport-press.bg

<< Обратно към новините