Нарастват тарифите по жп Пътя на коприната

14.01.2021

Нарастват тарифите по жп Пътя на коприната

Лошото време и ограниченията между Казахстан и Китай, заради Covid-19, предизвикаха големи закъснения.

[✕]

Според китайски медии, обемът на жп товаропоток между Китай и Европа е достигнал 1,14 млн. TEU миналата година, което е с 56% повече в сравнение с 2019 г. Обемите са сходни с тези, съобщени от двете големи железопътни компании от ОНД, Руските железници и UTLC. И двете обявиха обеми от над половин милион TEU.

The Loadstar съобщава че 2020 г. е била поредната рекордна година за обемите на железопътния транспорт по Новия път на коприната, но лошото време и ограниченията между Казахстан и Китай, заради Covid-19, са предизвикали големи закъснения за железопътния и автомобилния товарен транспорт. Според медиите в Казахстан, в края на декември е имало 7000 контейнера, които са чакали да влязат в Китай през границата Достик и Алтинкол, като някои са чакали 42 дни. От UTLC обявиха, че се опитват да използват нов граничен пункт при Горун и Удрицк, за да се „диверсифицират товарните потоци и да се намали натоварването на трансграничната инфраструктура“. Експресният влак се движи между Чунцин (Китай) и Славков (Полша) за 16 дни.

[✕]


Натовареността по границите и продължаващият недостиг на оборудване са повишили цените на товарните превози, според Сиддик Хан, главен изпълнителен директор на Globalink Logistics, член на Kerry Logistics Network. Увеличението на цените е достигнало приблизително до 5000 долара/TEU. Транзитното време на експресните превози от Китай до Европа е около 16-18 дни. Поради ограниченията между Китай и Казахстан, сега отнема между 15-20 дни. „Следователно евразийското решение за товарни превози в момента не е нито осъществимо, нито икономично“, коментира г-н Хан.

<< Обратно към новините