22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

FedEx скъса с Amazon

09.08.2019

FedEx скъса с Amazon

Куриерската компания FedEx Corp е потвърдила, че ще прекрати договора си с Amazon.com Inc за доставки от последна миля на малки пакети, съобщават от Reuters.

[✕]

Като причина за решението се посочва фактът, че Amazon се фокусира върху изграждането на собствена мрежа за доставки.

Безболезнен развод

[✕]


Договорът на FedEx с Amazon трябваше да изтече в края на август. Новината идва само 2 месеца след като FedEx обяви, че няма да поднови договора между Amazon и FedEx Express за превоз на пакети по въздух.

Според FedEx, Amazon не е огромен клиент за тях. Онлайн търговецът на дребно представлява около 1,3% от приходите на куриерската компания.

Говорител на FedEx заяви пред The Verge, че „тази промяна е в съответствие с стратегията ни да се съсредоточим върху по-широкия пазар на електронна търговия. По последни данни нашата мрежа FedEx Ground е позиционирана изключително добре в онлайн търговията.“
Дългогодишният конкурент на United Parcel Service Inc., най-голямата американска куриерска фирма, предприе друго решение, като продължи отношенията си с Amazon. UPS не е казала колко приходи генерира от Amazon. Ако общият брой е над 10%, куриерът ще бъде задължен да разкрие информацията в нормативни документи. Вероятно сумата е близка до този праг, според оценките на анализатора.

Натиск върху печалбата

Ръстът на бизнеса с електронна търговия е нож с две остриета за FedEx и UPS. Той стимулира ръста на продажбите, като същевременно свива маржовете на печалба, тъй като доставките „от днес за утре“ са по-скъпи за обработка, отколкото обслужването на фирмените клиенти.
В същото време Amazon продължава да увеличава собствената си мрежа за доставка. В края на юни фирмата обяви програма за привличане на партньори с опит в доставките. Търсят се предприемачи, които могат да създадат свои собствени локални мрежи за доставки с до 40 микробуса всеки.

По-рано същия месец електронният търговец демонстрира дрон за доставки, чрез който се надява да ускори доставките за привилегировани свои клиенти в Северна Америка. Компанията също така планира да отвори хъб за въздушно карго за 1,5 млрд. долара в Северен Кентъки през 2021 г., като там ще се базира самолетния парк на Amazon Air.

<< Обратно към новините