22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Тол такса за Северната тангента все още е вариант

12.07.2019

Тол такса за Северната тангента все още е вариант

Не сме се отказали от идеята да се плаща пътна такса и за Северната скоростна тангента, където минава транзитния трафик. Той натоварва пътищата и ги руши.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, която отчете напредъка по въвеждането на тол системата пред ресорната комисия в парламента.

„Първият етап, това е частта електронна винетка. Тя работи. Имаме приходи, които са много повече, от тези които сме събирали през 2018 г. Към днешна дата приходите са малко над 257 826 000 лв. Очакваме до края на годината да съберем приходи от винетки не по-малко от 400 млн. лв.“, отчете Аврамова и добави, че другият елемент от електронната системата са пътните такси, които ще се събират на база изминатото разстояние.

Министър Аврамова обясни, че пътният данък няма как да отпадне с пускането на тол системата, защото той се събира от общините и се използва за ремонта 20 000 км общинска пътна мрежа.

„Толкова е и Републиканската пътна мрежа. Нашите предвиждания са от общата цифра в обхвата на тол системата да бъдат включени малко над 6000 км. Голяма част от нея, както и от общинската пътна мрежа ще бъде безплатна за превозните средства над 3,5 тона“, посочи регионалният министър.

„Три са фирмите които имат договор с Агенция „Пътна инфраструктура“ – „Интелигентни трафик системи“, „Телетол“ и „Конкорд смарт инфраструктура“. Това са трите фирми, които имат договор за събиране на пътни такси на база изминато разстояние. На „Телетол“ договорът беше прекратен само в частта винетка“, коментира спора с една от трите фирми и добави, че фирмата е необходимо да представи продукт, който да е съвместим със системата на електронното таксуване.

Според директора на Националното тол управление проф. Олег Асенов системата, която те са предоставили не е разработена съгласно разписаните процедури оказани в Общите условия. „Не мисля, че има някакъв проблем в самия начин, по който ние работим. Може би има неразбиране в процедурите или в механизмите, което е въпрос на време да бъде изяснено“, поясни Асенов.

По думите на проф. Асенов в ръководеното от него звено работят 651 души, от които 567 души със 105 автомобила извършват контролна дейност на пътя. Той подчерта, че контролът е 24-часов като за целта екипите работят на 12-часови смени. Асенов призна, че има прозорци от време, в които няма контролни лица на пътя, но подчерта, че те са малко като време и добави, че освен контрол от техни служители такъв се извършва със стационарни и подвижни камери. Той обеща догодина да бъде въведено и т.нар. триизмерно таксуване, което ще позволява различни видове таксуване и създаване на различни тарифи.

<< Обратно към новините