22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Има риск за усвояване на средства по ОПТТИ

12.06.2019

Има риск за усвояване на средства по ОПТТИ

Забавянето на модернизацията на жп линията Елин Пелин-Костенец и изграждането на Лот 3.2 от АМ Струма подлага на риск  усвояването на бюджета на приоритетни оси 1 и 2 на Оперативна програма Транспорт и транспортна инфраструктура (ОПТТИ) 2014-2020 г.

Това стана ясно по време на заседание на Комитета за наблюдение на програмата в Русе.

Приоритетна ос 1 включва развитие на жп инфраструктурата по основната Трансевропейска транспортна мрежа и е с бюджет 1 316 949 229 лева. А приоритетна ос 2 касае развитие на пътната инфраструктура по основната и разширената Трансевропейска транспортна мрежа, бюджет - 1 316 949 227,56 лева.

Предстои изготвянето на преценка относно това какво може да бъде изпълнено в настоящия програмен период и да се вземе решение за бъдещето изпълнение на засегнатите проекти.

Отчитат се закъснения и в изпълнението на проектите в областта на иновациите от приоритетна ос 4, касаеща внедряване на модернизирана инфраструктура за управление на трафика (бюджет 144 834 024,80 лева). „Ситуацията налага препрограмиране на съответните приоритетни оси и пренасочване на резерва за изпълнение към приоритети от ОПТТИ, които имат по-добро изпълнение на междинните цели“, коментира инж. Галина Василева, ръководител на Управляващия орган на ОПТТИ.

По думите й над 3 млрд. лева или близо 84% от финансовия ресурс по ОПТТИ 2014-2020 г. вече е договорен, а 33% от бюджета е разплатен.

За настоящия програмен период е изцяло завършено изпълнението на 24 км нова магистрална отсечка от АМ Струма между Кресна и Сандански, както и на рехабилитацията на 28 км железен път в участъците Стралджа-Церковски и Скутаре-Белозем по протежение на жп линията Пловдив – Бургас. Също така е напълно изградено метро депо Земляне, което ще обслужва приоритетно новата линия на софийското метро. В експлоатация са въведени и четири пътни надлеза за безконфликтно преминаване на две нива по жп линията Септември-Пловдив.

В рамките на заседанието стана ясно още, че вече се разработва вариант на бъдещата програма Транспортна свързаност 2021-2027 г.

<< Обратно към новините