21. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2018. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Логистичният ефект на Брекзита

06.08.2018

Логистичният ефект на Брекзита

Французите могат да останат без сандвичите Marks and Spencer заради Брекзит. Неприятната възможност съобщи президентът на британската компания.

[✕]

Един тежък Брекзит може да е трудносмилаем за известния триъгълен сандвич на Marks and Spencer. „Износът към Франция на този продукт, към който французите са много привързани, може да бъде поставен под въпрос, ако не се стигне до споразумение за Брекзит“, каза президентът на британската компания Арчи Норман. „На французите няма да им хареса да чуят това, тъй като сандвичите са много популярни там. Ако камионите ни останат на паркинга близо до Дувър за половин ден, това би означавало край за суперсандвича Marks and Spencer в Париж“, твърди Норман.

Сега, когато преговорите между Лондон и Брюксел буксуват и крайният срок за постигане на споразумение в края на октомври за раздялата наближава, перспективата за един тежък Брекзит в края на март 2019 година е все по-реална.

Marks and Spencer притежават 20 хранителни магазина във Франция, всичките под формата на франчайз, в които се продава годишно 1 милион сандвича. Те се доставят всекидневно с камиони през Ламанша и имат срок на годност около 48 часа. Сандвичите се произвеждат в завод в Нортхемптън, Централна Англия и от тях се консумират 97 милиона годишно във Великобритания. Едно излизане от Европейския съюз без споразумение за бъдещите отношения е катастрофален сценарий за британските икономически и финансови среди. Подобна развръзка предизвиква мрачни прогнози - от липса на храни до огромни задръствания.

Предусещайки бъдещите проблеми по границите, британското правителсто увери в края на юли, че ще направи така, че да има „достатъчно снабдяване с хранителни стоки“ в случай на Брекзит без споразумение, тъй като Великобритания внася 40% от храните в страната. Лондон планира да трансформира един участък от автомагистралата в Кент в югоизточната част на Англия, където се намира пристанището Дувър, в паркинг за камионите, които могат да останат блокирани при преминаването на Ламанша.

Нови опасения възникнаха миналата седмица, когато представители на местните власти в Дувър, от английската страна на Ламанша, разпространиха анализ как Брекзит без споразумение ще засегне района около най-натовареното фериботно пристанище в Европа. Анализът, озаглавен "Операция Брок", прогнозира, че ще има постоянна "тапа" от камиони, чакащи да прекосят Ламанша, създавайки колона дълга 65 км навътре в сушата. Близо 10 000 товарни камиона минават през Дувър в пиковите дни, съставляващи една шеста от стоковата търговия на Великобритания, на стойност 119 милиарда лири годишно. Близо 99% процента от товарите, минаващи през пристанището, са от други страни на Европейския съюз.

"Ако времето за чакане се увеличи, бързоразвалящите се стоки могат да бъдат увредени и веригите за доставки прекъснати", отбелязва докладът.

<< Обратно към новините