21. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2018. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Концесионерът на Летище София ще плаща 15 млн. лв. такси за година

12.07.2018

Отдаването на съоръжението ще бъде най-голямата сделка, осъществявана в България

Концесионерът на Летище София ще плаща 15 млн. лв. такси за година

С 80% е нараснал делът на управление на частния сектор в европейските летища към 2016 г., а ако се добави 2017 и 2018 г. процентът ще бъде значително по-голям.

[✕]

Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, като посочи, че са направени "задълбочени проучвания" за това как се управлява летищната инфраструктура в Европа.

Изявлението на Московски бе направено по време на изслушване в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание във връзка с искане на БСП за прекратяване на концесията на Летище София. Министърът добави, че всички летища в Унгария, Словения, Белгия, Кипър и Малта се управляват на 100% от частни оператори, и допълни, че в Испания делът на бизнес операторите на аеропорти е 98%, в Италия 86%, във Великобритания - почти 80% а в  Холандия - 75%. „Практиката в цяла Европа показва, че това е най-добрият начин за управление на летищната инфраструктура“, подчерта още той.

Ако се реализира концесията на Летище София с параметрите, които са зададени в момента, това ще е най-голямата сделка, осъществявана в България, категоричен бе Ивайло Московски. Той защити тезата си с финансови параметри на концесията, изготвени от Световната банка и Европейска банка за възстановяване и развитие. Според тях очакваната сума, предложена от участника, ще е не по-малка от 15 млн. лв. като концесионна такса годишно или 10 % от оборота. „Концесионерът трябва да заплати първоначално концесионно възнаграждение в размер на 550 млн. без ДДС. Минималните инвестиции са в размер на 600 млн. евро, за срока на концесията са 1,2 млрд.  - това са данните, с които стартира концесията“, отчете транспортният министър.

По думите му до десетата година на концесията е заложено изграждането на нов терминал, както и ремонт, рехабилитация и разширение на съществуващите. Също така до петата година от срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши проучване и при силен трафик да възложи изграждането на нова писта.

<< Обратно към новините