22. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2019. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Дигитализация на транспорта – все по-близо

06.07.2018

Дигитализация на транспорта – все по-близо

Шофьор на камион с карта в ръка търси адреса, на който да достави товара. Картата е хартиена, а сме във века на цифровизацията...

[✕]

Всички говорят за дигитализация, но какво прави транспортната индустрия? В много случаи - нищо. Към днешна дата само 25% от камионите и едва 15% от ремаркетата в Германия са оборудвани с телематични системи. Това отразява несигурността на една индустрия, която е изправена пред фундаментални промени. В крайна сметка сложността и специализацията на транспортните и логистичните процеси, разнообразието от различни видове превозни средства и многобройните партньори, ги прави идеални за цифровизация. Правилно организирани и свързани в мрежа, това може да повиши многократно ефективността, която е от решаващо значение за успеха и, в някои случаи, за оцеляването на определени компании.

Не е чудно, че в резултат на тези промени като гъби след дъжд никнат многобройни стартиращи цифрови компании, които искат да революционизират света на транспорта и логистиката. Иновациите се случват под силния натиск, който идва от глобални корпорации като Amazon, но също така и вследствие на повишените изисквания на товародателите, които все по-често желаят да проследяват целия път на своята стока и затова търсят цифрова интеграция на процесите на транспорт и логистика.

Без съмнение цифровизацията ще има своите победители и съответно – губещи. Обикновено е така, който закъснее обира трохите. Пионерите, които успеят за покрият всички или поне повечето от изискванията на транспортните компании ще се радват на успех. Първоначалната задача включва събиране на цялата възможна информация от всеки един от участниците и на всеки етап в транспортния и логистичен процес, обработването на тази голяма база данни, селектирането й и подаването на точно определена част от нея към всеки участник във веригата. Получаването на точната порция от данни, без грешки, закъснения и липси на информация, точно на време е ключът към успеха в предстоящата повсеместна дигитализация на транспортния сектор.

<< Обратно към новините