21. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2018. Включете се с нови възможности в Интернет версията!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

4,320 млрд. евро нужни на България за жп свързаност

18.05.2018

4,320 млрд. евро нужни на България за жп свързаност

За да изгради страната ни всички приоритетни железопътни направления до 2030 г. са необходими инвестиции на стойност 4,320 млрд. евро.

[✕]

Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на дискусия, посветена на транспортните проекти в Западни Балкани. Събитието е част от днешната Среща на върха Западни Балкани – Европейски съюз. Участие в министерската среща взеха още транспортните министри на Македония и Косово, държавния секретар на Черна гора, както и представители на Световната банка, Европейската инвестиционна банка, Съвета за регионално сътрудничество. От българска страна в срещата участваха Николай Нанков, президента Росен Плевнелиев, Симеон Сакскобургготски и др.
В своето изказване министър Московски заяви, че 4,147 млрд. евро от средствата ще са нужни за проектите по „основната“ TEN-T мрежа, а останалите 173 млн. евро ще се използват за модернизация на жп направлението Карнобат – Синдел, което е 123 км. и е част от „широкообхватната“ жп мрежа. По думите му това трасе има съществено значение, тъй като свързва двете най-големи морски пристанища Варна и Бургас.
Най-сложният за изпълнение участък и поради тази причина най-скъп, е жп линията Видин – София, като индикативната стойност на инвестициите там са 2,31 млрд. евро. Министърът добави, че друга важна жп линия, която е част от коридора Ориент/Източно-Средиземноморски, е София – Кулата, като нейната стойност е 1,22 млрд. евро.
По направлението към Сърбия бе представен проекта за модернизация на жп линията Волуяк – Драгоман – сръбска граница, който също е част от „основната“ TEN-T мрежа и е идентифициран от Съвета на ЕС като приоритетен трансграничен участък. За неговата реализация са необходими инвестиции от 132 млн. евро.
За осъществяването на жп свързаността с Македония вече се работи по проект Техническа помощ за модернизация на жп линията София – Перник – Радомир – Гюешево – македонска граница. Индикативната стойност за изграждането на жп линията Радомир – Гюешево – Македонска граница е 477 млн. евро.
Министър Ивайло Московски отбеляза, че тези инвестиции не са рискови, а проектите ще спомогнат изключително много за сигурността и развитието на региона.

<< Обратно към новините