Комуникационните платформи са рибка в аквариум

23.04.2021

Комуникационните платформи са рибка в аквариум

Михаил Петров, СЕО на Schwarz IT България: "Технологиите навлизат във всяка една сфера на личния и служебния ни живот, а зад тях стои програмен код."


 

Търговията се опира на четири основни стълба – магазини, клиентки преживявания, логистика и кодове. Тях коментира Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IT България, в организирано онлайн събеседване от Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК).

Карго байкове и дронове
Мениджърът определи логистиката като „наука в науките“, а с нарастването на е-търговията, нейната роля става все по-ключова. Сред най-големите предизвикателства пред ритейлърите е градската логистика. Колкото повече се увеличава делът на онлайн търговията, толкова повече доставки до последната миля ще се изпълняват. Михаил Петров прогнозира, че не сме далеч от ситуация, в която градовете ще са гъсто наситени и ще бъде предизвикателно да се изпълняват доставките до последната миля. В различни европейски градове, големите куриерски и логистични компании вече използват двуколесни или триколесни карго велосипеди с товароподемност до 250 кг. Според него дроновете могат да бъдат много полезни в големите дистрибуционни центрове, където да се използват за инвентаризация. Те могат да намерят приложение в търговията - за идентифициране на липсваща стока на регалите.

Бъдещето е код
"Технологиите навлизат във всяка една сфера на личния и служебния ни живот, а зад тях стои програмен код", казва СЕО на Schwarz IT България. Технически кодът се пише от екипи от програмисти, за това и те са неговите господари. Модерният начин за писане на код или за водене на проект се нарича scrum. Този термин идва от играта ръгби и определя „нищо по-малко и нищо повече - в хаотична среда трябва да успееш да произведеш готови продукти или услуги, които могат да се ползват“.

Рейтингите и нови професии
Технологиите промениха живота ни, а решението се нарича комуникация. И ако преди време се е използвал един имейл акаунт за свързване, то днес се разполага с множество електронни пощи, социални мрежи, платформи за видео връзка и чат. "Комуникационните платформи, като zoom, се усеща като рибка в аквариум", псочва мениджърът.

Рейтингите или звездичките се оказват новото злато в търговията и това ражда нови бизнес модели и метрики. Търговците вече работят с conversion rate, т.е. броят на кликванията върху един артикул. Според мениджъра физическата търговия няма да изчезне, но ще претъпи адаптации.

Така се появяват и новите професии. Сега много популярна професия е листинг райтър или този, който знае как да подготви описание на артикулите, по такъв начин, че да бъдат разпознаваеми от алгоритмите и да излизат по-напред. В онлайн ритейла все по- важни ще стават продуктовите фотографите, оптимизаторите на търсачки и програмистите. Професиите в логистиката имат специална роля - от складови работници до хората, които управляват карго байкове.

<< Обратно към новините