Volvo Trucks пуска три нови електрически тежки камиони

21.04.2021

Volvo Trucks пуска три нови електрически тежки камиони

През тази година Volvo Trucks ще започне да предлага три нови изцяло електрически модела тежкотоварни автомобили. Volvo Trucks вярва, че моментът е подходящ за бърз възход в електрификацията в тежкотоварния автомобилен транспорт.

Според Рогер Алм, президент на Volvo Trucks все повече транспортни компании осъзнават, че трябва да започнат своя път към електрификация още сега, както с оглед на опазване на околната среда, така и заради конкурентоспособността, за да задоволят изискванията на клиентите си за по-устойчив транспорт.

Новите модели

Ето защо Volvo Trucks добавя още три тежкотоварни камиона към вече съществуващата електрическа гама на шведския производител.

Новите изцяло електрически модели са Volvo FH, FM и FMX. С началото на продажбите на новите електрически Volvo FH и Volvo FM електрифицираният транспорт вече е възможен не само в градски райони, но и за регионални превози между градовете. В допълнение новият електрически Volvo FMX създава нови начини за постигане на по-тихи и по-чисти строителни транспортни операции.



Производството на новите електрически модели за Европа ще започне през втората половина на 2022 г., но продажбите стартират тази година. Новите модели се присъединяват към електрическите Volvo FL и Volvo FE за градски превози, които са в серийно производство от 2019 г. за Европа. В Северна Америка продажбите на тежкотоварния електрически Volvo VNR стартираха през декември 2020 г.



Със старта на производството на новите модели камиони Volvo Trucks вече разполага от гама от шест средно и тежкотоварни електрически камиони, което за момента е най-пълната електрическа гама в индустрията:

- Volvo FH Electric – за регионален транспорт и превози между градовете.
- Volvo FM Electric – универсален камион за тежкотоварни локални превози и регионална дистрибуция.
- Volvo FMX Electric – за по-чист и по-тих транспорт в строителството.
- Volvo FE Electric – за локална и градска дистрибуция, както и за сметосъбиране.
- Volvo FL Electric – за локална и градска дистрибуция.

Програмата включва и Volvo VNR Electric за северноамериканския пазар.

В състояние да покрие почти половината от транспортните нужди на ЕС

С добавянето на нови продукти с по-голяма товароносимост, по-мощни силови линии и пробег с едно зареждане до 300 км електрическото портфолио на Volvo Trucks би могло да покрие около 45% от всички превозвани днес стоки в Европа. Това твърдение е на база на статистиката на Евростат „Товарен автомобилен транспорт по изминато разстояние“, според която 45% от всички превозвани по суша товари в Европа са изминали разстояние по-малко от 300 км. Точно толкова е и пробегът с едно зареждане на новите модели.
 

Ето и накратко техническите характеристики на електрическите камиони на Volvo Trucks:

- Volvo FH, FM и FMX Electric: Пробег до 300 км. Непрекъсната мощност от 490 кВт. Максимален въртящ момент 2400 Нм. Капацитет на батерията до 540 кВтч. Брутно тегло на композицията (GCW) до 44 тона.
- Volvo FE Electric: Пробег до 200 км. Непрекъсната мощност от 330 кВт. Максимален въртящ момент до 850 Нм. Капацитет на батерията до 264 кВтч. Брутно тегло на композицията (GCW) 27 тона.
- Volvo FL Electric: Пробег до 300 км. Непрекъсната мощност от 165 кВт. Максимален въртящ момент до 425 Нм. Капацитет на батерията до 396 кВтч. Брутно тегло на композицията (GCW) 16 тона.

„Има огромен потенциал за електрифициране на товарните автомобилни превози в Европа, а също и в други части на света, в много близко бъдеще,“ - казва Рогер Алм, „За да докажем това, ние си поставихме амбициозната цел електрическите камиони да съставляват половината от продажбите ни в Европа до 2030 г. И тези три нови тежкотоварни камиона, които сега пускаме на пазара, бележат гигантска стъпка към постигането на тази цел.“


Следващата стъпка - електрическите камиони с водородни горивни клетки


Гледайки в перспектива, дори тежкотоварни превози на дълги разстояния ще могат да се извършват с електрически превозни средства. За да отговори на амбициозните изисквания както за голяма товароносимост, така и за много по-голям пробег, Volvo Trucks планира да използва водородни горивни клетки за генериране на електричество.

„Тази технология се развива бързо и нашата амбиция е да направим електрифицирани също и превозите на дълги разстояния, като използваме и батерии, и горивни клетки“, заявява Рогер Алм. „Нашата цел е да започнем да продаваме електрически камиони с горивни клетки през втората половина на това десетилетие и сме уверени, че можем да я осъществим.

<< Обратно към новините