Стартират хуманитарни доставки с дрон до британски остров

14.05.2020

Стартират хуманитарни доставки с дрон до британски остров

Доставките с дронове са по бързи, но по-малко енергийно ефективни от тези, извършвани с електрически ванове, според проучвания.

Изводите от доклада „Horizon Shift“ на Protolabs, включващ 325 лидери в авиокосмически сектор, показват промяна във възприятието около приложимостта и приемането на търговски доставки с дронове. Повече от половината от анкетираните компании (53%) смятат, че търговските доставки с дронове ще станат "обичайни" до 2023 г. Обединеното кралство е водещо, като 78% от предприятията в страната вярват, че прекъсването на пазара на експресните колетни услуги чрез дронове представлява най-добрата възможност за растеж - нещо, което всеки бизнес ще трябва да търси в следващите месеци и години.

На остров Уайт вече се тества дрон за доставка на спешни медицински консумативи. Изпитването, което се финансира от Министерството на транспорта и се води от Solent Transport, е пилотно и има за цел да ускори доставките на медицински материали. Дронът е проектиран и конструиран от Университетът в Саутхемптън, за да транспортират медицински материали до болницата St Mary в Нюпорт от континенталната част на летището Solent. Той изглежда като витлов самолет, може да прелети 1000 км и да носи полезен товар до 100 кг. Товарното му отделение е с размера на багажник на автомобил. Той може да извърши доставки през Солент - участъкът от вода, отделящ остров Уайт от континента част - за около 10 минути, което е много по-бързо от пътуване с ферибот и значително по-евтино от други форми на полет, като хеликоптер.

„Концепцията за използване на дронове за доставка на медицински консумативи е доказана в страни като Руанда, където те помагат за спасяването на живота, достигайки до изолирани общности бързо и евтино. Изследването, което започваме през следващите четири години, ще проучи как могат да се използват такива безпилотни системи в споделено въздушно пространство и интегрирани в рамките на съществуващите логистични операции във Великобритания“, посочва проф.Том Черет от Университетът в Саутхемптън. Той добавя, че първите тестове е трябвало да започната през следващата година, но поради кризата COVID-19 са стартирали по-рано.

Скорошно проучване на Университетът на Мартин Лутер от Хале-Витенберг ( MLU) установи, че доставките с дронове са до десет пъти по-малко енергийно ефективни от тези, извършвани с електрически ванове. Проучването показва също, че това несъответствие е по-малко приложимо в селските райони, където на микробусите може да се наложи да изминат значителни разстояния между всяка доставка.

<< Обратно към новините