IFOY: Пълна автоматизация в категория AGV & Интралогистични роботи

08.05.2019

IFOY: Пълна автоматизация в категория AGV & Интралогистични роботи

Все повече интралогични процеси са напълно или частично автоматизирани, а решенията в тази насока постоянно се увеличават.

Класираната на първо място в тази категория комбинация от автоматизиран влекач LTX 50 с ремаркета LiftRunner на STILL предлага решение, което за първи път се грижи напълно за транспортирането и обработката на товарите. Най-впечатляващата характеристика е автономния модул, монтиран на предната част на влекача, който обединява всички необходими компоненти като лазерна навигация, WLAN, безопасни PLC (контролери) и два скенера Sick. KION Option Box, съкратено KOB, е монтирана под капака. Тя позволява лесна комуникация с органите за управление на превозното средство.
Автоматизираните ролкови станации (мини конвейери) за оставяне и вземане на палетите с товара не изискват собствено захранване. Ролковият конвейер при тези точки се задвижва от ремаркетата на влекача, които са оборудвани със собствено 24V захранване. Веднага след като ремаркето (влекачът) спре на точно определеното място, платформата на даденото ремарке се спуска. С помощта на специални контактни крачета тя опира в определени метални точки на пода и от там подава напрежение на ролковата станция. Нейните ролки се завъртат и товарът се прехвърля на ремаркето. След това платформата се вдига и композицията потегля. Фотоклетки за данни осигуряват комуникацията между ремаркетата и неподвижните ролкови станции.

Класираният на второ място трансманипулаторът за кутии Miniload STC е първото решение на Jungheinrich в тази област, което не е предназначено за преместване на палети. Според компанията, STC е най-мощният трансманипулатор в своя клас по света и следователно позволява максимална производителност. Скоростите на ускорение и повдигане наистина са много бързи, както показват данните от тестовия екип на IFOY. Скоростта на движение от 6 м/с, определена от производителя с максимално ускорение над 5,3 м/с², са реалистични цифри. Това се вижда от тестовото измерване при изпълнение на стандартна задача, която екипът за изпитване е извършил многократно на бързия трансманипулатор.
При разработването специално внимание е отделено на енергийната ефективност. За по-малко потребление на енергия при следващо ускоряване, спирачната енергия се връща към SuperCaps. Последните са кондензатори с много висока мощност и плътност на заряда, които се използват за съхранение на пикова мощност при връщане на енергия в мрежата. Според Jungheinrich това може да намали консумацията на енергия и оперативните разходи с до 25%. Генерираната енергия не се подава обратно в мрежата като пиков товар, но се съхранява временно и се използва незабавно, ако е възможно.

Класираният на трето място претендент - мобилният пикировач MANIPULA-TORsten, се състои от компактен TORsten AGV, който е с размер на европалет и е висок само 230 мм, като на него е монтиран пикиращия робот манипулатор PILZ.
Използвайки навигация по лазерен контур, TORsten AGV се движи с максимално отклонение от 5 мм. Веднага след като машината се спре на определеното място, роботът се позиционира в конкретната локация и започва пикирането. Позиционирането става с помощта на камера с дълбоко изображение. Тя разпознава тавата или кутията, от която ще се пикира и автоматично идентифицира от къде точно ще се вземат артикулите. Като основен недостатък се очертава ниската скорост, с която пикира роботът. Това обуславя по-ниска производителност на системата.
Товароносимостта на робота при номинираното решение е 6 кг. Възможно е да се използват роботи и с по-голяма товароносимост. Не трябва да се пропуска, че тежестта на товарите ще зависи и от товароносимостта на AGV-то (1,2 т). Тъй като консумацията на енергия на AGV е значително по-висока при тази нова комбинация, системата е оборудвана с индуктивна система за зареждане. Има подови контакти, които позволяват батерията да се зарежда бързо и без контакт, когато AGV платформата спре на предварително определени точки.
Повече за резултатите от тестовете и победителите в отделните категории на IFOY AWARD (International Intralogistics and Forklift Truck of the Year) четете в новия бр. 4 на списание ЛОГИСТИКА!

<< Обратно към новините