IFOY: Двубой в категорията Машини с противотежест

02.05.2019

IFOY: Двубой в категорията Машини с противотежест

Само 2 участници бяха номинирани в категорията Машини с противотежест на IFOY AWARD - триколесния електрокар TX3 на UNICARRIERS и четириопорния газокар S25L на CLARK.

Победителят в категорията триколесния TX3 на UNICARRIERS впечатли журито със своята практична комбинация от подобрена ергономичност, добра видимост, ниска консумация на енергия и удобна изцяло електрическа система за управление на машината.
Тестовата машина бе оборудвана и с мини волан на левия подлакътник. Тъй като кормилната колона липсва, гледката отпред е много добра. Двата прозореца в предната долна част на кабината също предлагат допълнителна видимост и са уникални на пазара. Машината е с богато стандартно оборудване, включително индикатор за претегляне плюс предупреждение за претоварване. Седалката Grammer MSG65 е чудесна, но е необходимо да се привикне към миниатюрният волан, вграден в подлакътника. Задвижването със средна по-размери версия на конвенционалния волан и с fingertip тип бутони, интегрирани в подлакътника, води до по-надеждно поведение при шофиране и значително по-добри резултати от тестовите.
По време на IFOY теста, разходът на енергия беше по-икономичен от този на предшественика на номинираната машина. Тестовият TX3-16, с товароподемност от 1,6 т и стандартна 48V/625Ah батерия, показа резултати, които са малко по-добри от средните за пазара. Печалбата се дължи отчасти на електрическото управление и подобреното възстановяване на енергията.

Съперникът му газокарът S25L на CLARK бе оборудван с различни опции (допълнително оборудване по желание на клиента), включително специална кабина, позиционер на вилица, допълнителен комплект осветителни тела, ергономичен държач за газовата бутилка и подлакътник с мини лостове, индикация на теглото на товара и автоматично хоризонтално регулиране на мачтата.
Clark S25 има много здрава конструкция, а кабината по-скоро напомня за кола с много добре обмислени функции. Под капака се намира лесно достъпният LPG двигател на Ford, който отговаря на най-строгите стандарти за вредни емисии stage V. Clark използва разделена трансмисия. Двигателят и трансмисията са разделени един от друг, така че работата да е гладка и с по-ниски вибрации. Новото в задвижващата система е предната ос със спирачки в маслена вана, автоматичната ръчна спирачка и помощната система за тръгване по наклон. Задната ос е с подобрено окачване, което увеличава стабилността в завой.
Повече за резултатите от тестовете и победителите в отделните категории на IFOY AWARD (International Intralogistics and Forklift Truck of the Year) четете в новия бр. 4 на списание ЛОГИСТИКА!

<< Обратно към новините