Какви са предизвикателствата при онлайн пазаруването

09.09.2021

Какви са предизвикателствата при онлайн пазаруването

Между 7 и 20% от поръчаните пратки не се взимат от потребителите от офиса на куриера.


 

За тази година над 47% от онлайн потребителите пазаруват през интернет, като 88% от тях го правят от търговци в България, над 42% - от фирми в друга държава от ЕС, но има и малко над 1%, които не знаят къде точно се намира продавачът и това е притеснително. Това посочи Жанет Найденова, председател на Българска е-комерс асоциация по време на работна кръгла маса на тема „Предизвикателствата пред потребители и търговци при онлайн пазаруване“.

Според проучване в БЕА между 7 и 20% (в зависимост от типа продукти) от поръчаните пратки не се взимат от потребителите от офиса на куриера, при което не само губят фирмите, но и се хабят ненужно ресурси и движение на коли, което пък е „зелената“ страна на проблема, добави Найденова.

Потребителите, които имат проблеми при онлайн пазаруване, най-често търсят помощта на ЕПЦ България, заради трудности да върнат поръчката или заради стока, която не са получили или е била забавена, каза Соня Спасова, директор на центъра.

„Търговията в интернет бележи ръст всяка година. Респективно в нашето ежедневие не е рядкост потребителите да станат жертва на нелоялни търговци, въпреки че стабилно нараства броя на потребителите, които знаят добре правата си и умеят да ги отстояват“, отбеляза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

За първото полугодие на тази година има увеличение с около 50% на постъпилите и обработени жалби в КЗП спрямо същия период за миналата година.

„До известна степен нормативната уредба реагира малко по-бавно на стремителното развитие на онлайн търговията, особено, когато се отнася за продажбите в социалните мрежи. Това прави подобни събития изключително полезни и навременни, защото е необходимо да има непрекъсната обмяна на добри практики и опит“, добави Маргаритов.

<< Обратно към новините