Glovo придобива бизнеса на foodpanda за България

27.05.2021

Glovo придобива бизнеса на foodpanda за България

Сделката е за общо 170 милиона евро и включва шест балкански държави.


 

Испанският стартъп за доставка на стоки Glovo ускорява разширяването си в Централна и Източна Европа, придобивайки балканските звена на Delivery Hero за 170 милиона евро. Сделката включва придобиването на foodpanda в Румъния и България, Donesi в Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина и Pauza в Хърватия. Сделките подлежат на одобрение от регулаторните органи, съобщават от базираната в Барселона компания.

По-рано този месец Glovo обяви придобиването на Ehrana в Словения. Сделката се очаква да бъде финализирана през следващите месеци.

Delivery Hero повиши дела си в Glovo до 37%, след като осигури 229 милиона евро от 450 милиона евро, набрани от испанската компания през април. Това се описва като най-големия кръг на финансиране, достигнат испанският стартиращ бизнес. От Delivery Hero посочват, че ще продължават да засилват глобалното си присъствие и да се фокусира върху своите 50 пазара.

„Винаги е било от основно значение за нашата дългосрочна стратегия да се фокусираме върху пазари, където виждаме ясни възможности да сме водещи и където можем да изградим устойчив бизнес “, посочва съоснователят и главен изпълнителен директор на Glovo, Оскар Пиер, в изявление, отнасящо се до сделката за Балканите.

Glovo доставя различни категории стоки - от храна до битови консумативи, на около 10 милиона потребители в 20 страни. По време на пандемията от COVID-19, когато потребителите са затворени по домовете си, компанията наблюдава повишено търсене на услугите за бърза доставка до последната миля.

Повече за бизнес модела и наливането на Glovo в България разказва Едуард Рохас, отговарящ за стартиране на бизнеса на компанията в България, в бр. 3/2021 на списание ЛОГИСТИКА.

<< Обратно към новините