Кауфланд си партнира с български производители

21.05.2019

Кауфланд си партнира с български производители

Предстои компанията да въведе допълнително ниво на контрол на качеството, с което ще проверява нивата на пестициди и остатъчни субстанции с проба от продукцията още преди реколтата да бъде прибрана от полето и доставена в Логистичния център в с. Стряма.

Близо 80% от доставчиците на плодове и зеленчуци, с които търговската верига си партнира са български. Едни от тези производители са Тихомир и Стоян Тимонови. Двама братовчеди, израснали около село Стряма, в близост до Пловдив. Те са трето поколение земеделци, а земята, която обработват, наследяват от бащите си. Преди 10 години идват в Кауфланд България с една касетка репички и 3 декара земя, а 10 години по-късно разполагат с над 100 декара и достъп до национален пазар с подкрепата на търговската верига.
Всяка година търговската верига увеличава предлагането на родни плодове и зеленчуци в своите обекти в резултат на все по-голямото търсене, както и развитието на устойчив бизнес климат. Доказателство за това е финансовата помощ за 11 български фермери в размер на над 250 хил. лв., която компанията инвестира по програмата на Световната банка Global G.A.P. през последните години. В резултат на това производителите имат възможност да намалят наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи.
Компанията прилага прецизен качествен контрол от полето до рафта - от засаждането и наблюденията на производствените процеси до регулярните месечни проверки на нивата на пестициди в местни и международни сертифицирани лаборатории. Условията по съхраняването и логистиката на плодовете и зеленчуците позволяват продуктите да бъдат доставени свежи от полето до потребителите в рамките на най-много 24 часа след брането. Затова заедно със земеделските производители и доставчици, търговската верига предприема съвместни мерки за развитието на интегрирано селско стопанство и отглеждането на чиста продукция.
363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на Кауфланд България обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на строгите изисквания на търговската верига за вида на продукта - свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета - клас, произход, марка, сорт, както и качеството на опаковката.
Съхраняват се при строго съобразена за тях температура - повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите - между 14 и 16 градуса. Транспортирането им до хипермаркетите на компанията също се осъществява при строг температурен контрол в пригодени за целта камиони с три температурни зони.
През 2019 г. в Кауфланд България са продадени 90 милиона килограма плодове и зеленчуци, а само за първото тримесечие на 2019 г. търговската верига реализира продажби от над 19 милиона плодове и зеленчуци. Това превръща секторът „Пловоде и зеленчуци“ в един от ключовите за дейността на компанията.

<< Обратно към новините