Препроектират югозападната дъга на СОП

14.11.2022

Препроектират югозападната дъга на СОП

Предвидили са Югозападната дъга на Софийския околовръстен път да завършва в кръговото за Банкя, затова държавата ще направи нова разработка.

Това заяви в предаването „Седмицата“ на Дарик радио министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път, между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя, каза министър Шишков. - Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което е дори с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“

Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура. „Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но общината преди 3-4 години е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи. „Загубиха се 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него, София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

<< Обратно към новините