Пристанище Тиендзин с автономни кранове и контейнеровози

08.11.2022

Пристанище Тиендзин с автономни кранове и контейнеровози

Очаква се внедряването на автоматизация и интелигентни иновации в практиката на китайските пристанища да реши проблемите с претоварванията в тях.

На платформата за посетители на контейнерния терминал в секция C на пристанище Тиендзин в Китай контейнерните кранове работят автоматично, а безпилотните електрически контейнеровози са в непрестанно движение. Дистанционно управляваните кейови кранове пренасят товарните контейнери от товарните кораби директно на безпилотните електрически контейнеровози. С помощта на китайската сателитна навигационна система BeiDou, товарните камиони стигат до автоматичните станции за заключване и отключване в съответствие с оптималния маршрут на движение, изчислен в реално време, за да отключат контейнерите и след това да се отправят към площадката. Целият процес се извършва в един курс.

Този интелигентен терминал е изграден от Tianjin Port Group (TPG), заедно с Huawei и други партньори, като част от усилията за изграждане на интелигентно и екологично пристанище.

Интелигентната цифрова трансформация на пристанището довежда до осезаеми ползи. Преди транспортирането на контейнерите до площадките в пристанищата изискваше голям брой камиони, а човешкият фактор прави услугата по-скъпа. Пристанище Тиандзин в момента има 76 контейнерни камиона. За да се осигури непрекъсната работа, всеки камион се нуждае от трима шофьори, работещи на 3 смени всеки ден. Това означава, че са необходими общо 210 водачи. Освен това целодневните фиксирани маршрути водят до намаляване на концентрацията на шофьорите, което е очевиден пропуск в безопасността. Сега всеки контейнер консумира 20% по-малко енергия, а крановете са средно с 20% по-ефективни, като всеки кран работи с 39 контейнерни единици на час.

Пристанище Тиендзин е едно от най-технологично напредналите пристанища в Китай и жизненоважен успех за китайската инициатива „Един пояс, един път“ (Belt and Road Initiative). Пристанището разполага с кей с капацитет 300 000 т и дълбочина на канала от 22 м, 192 котвени места от различен тип и 128 места с капацитет 10 000 т. В края на 2021 г. производителността на пристанището достигна 435 млн. т, нареждайки го на 9-то място в света.

<< Обратно към новините