Подписаха договорите за тунела под Шипка

09.06.2022

Подписаха договорите за тунела под Шипка

Тунелът ще бъде с обща дължина 4 км и ще осигури най-пряката връзка между Северна и Южна България.



Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Тодор Василев подписа договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на тунела под Шипка. „Изграждането на тунела ще се отрази на туризма, на икономическото и социално развитие на региона“, добави председателя на АПИ.

Очакванията са с построяването на тунела да се увеличи тежкотоварният трафик с над 90%, а лекият – над 50%. Изчисленията показват, че трафикът на тунела ще се удвои и ще нарасне до над 10 хил. превозни средства за денонощие в сравнение с 2021 г., когато трафикът е около 5 хил. моторни средства за денонощие.

Очаква се обектът да бъде проектиран в следващите 8 месеца и завършен след 3 години и половина. Проектът предвижда изграждане на 10 км, от които 7 км ново строителство и близо 3 км реконструиране на съществуващия път I-5 Габрово-Казанлък. В проекта е включено изграждане на 5 тунела с обща дължина 4 км.

Тунелът под Шипка ще е 3,22 км, с което се превръща в най-дългият пътен тунел, изграждан до момента у нас. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа). Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Стойността на договора за проектиране и строителство е 358 020 000 лв. с ДДС. Изпълнител е ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, Строителният надзор е възложен на ДЗЗД „Трансконсулт – Свеко“ с договор на стойност 6 479 935,20 лв. с ДДС.

<< Обратно към новините