MAG потвърди интереса си към летище София

05.02.2019

MAG потвърди интереса си към летище София
Андрю Харисън, изпълнителен директор по летищни услуги на MAG

Най-големият британски летищен оператор Manchester Airport Group (MAG), потвърди силния си интерес към процедурата за концесията на Летище София.

MAG потвърждава, че ще участва, заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, в тръжната процедура за отдаване на концесия на летище София за следващите 35 години, въпреки че на 1 февруари българското правителство обяви удължаване на крайния срок до 3 април 2019 г.,
Британската компания управлява 3 от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 млн. пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1,5 млрд. английски лири (3,2 млрд. лв.) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското международно летище Даксинг.
“Миналата година официално обявихме интереса си в тръжната процедура по отдаване на концесия на летище София и днес съм щастлив да го потвърдя, казва Андрю Харисън, изпълнителен директор по летищни услуги на MAG. - Пподкрепяме стратегията на българското правителство да привлече международен оператор, за да стимулира икономическия растеж в България чрез повишаване свързаността над създаване на подобрена летищна екосистема, която да е достойна за статута на София като европейска столица."
Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа сериозни планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица.
В офертата си, MAG ще се възползва от уменията и предишния опит на китайския строителен гигант BCEG, който в момента изгражда Пекинското международно летище Даксинг. Проектът Beijing Daxing се състои от 4 писти, 268 самолетни стоянки и площ на терминалите от над 700 000 кв.м. Когато заработи на пълен капацитет, това се очаква да бъде най-натовареното летище в света от към трафик на пътници, обслужвайки 620 000 полета и над 100 млн. пътници всяка година. Летището провежда в момента първи тестови полети и проектът се движи в срок и съобразно предварителния бюджет.
Участието на BCEG ще спомогне също и за заздравяването на икономическите връзки между Китай и България, които вече се подкрепят от китайското правителство с инициативата „Един пояс, един път“.
Структурата на собствеността на MAG включва както Градския съвет и Общинските власти на Манчестър, така и дългосрочни частни инвеститори (IFM Investors). Този тип собственост гарантира, че в основата на растежа на компанията, е способността да балансира търговските приоритети на летищата с ангажимента си да работи в тясно сътрудничество с местните общности около всеки обект. По този начин се гарантира, че те ще имат ползи от гледна точка на инвестиции и създаване на работни места, а и ще бъде гарантирано и опазването на околната среда.

<< Обратно към новините