TikTok навлиза на пазара на фулфилмънт услуги
Широко възприет от по-младата аудитория заради изобилието от забавни видеоклипове в своята социална медийна платформа, TikTok смята да създаде свой фулфилмънт център в САЩ.
Онлайн платформата, която има онлайн канал за продажби, наречен TikTok Shop, очевидно има силни търговски амбиции, които иска да подкрепи с фурфилмънт услуги.
„С милиони лоялни потребители в световен мащаб, ние вярваме, че TikTok е идеална платформа за предоставяне на чисто ново и по-добро изживяване в електронната търговия, се казва в съобщение на компанията. - Нашата мисия е да помогнем на продавачите да подобрят своите оперативни способности и ефективност чрез предоставяне на услуги по складиране, обработка на поръчки и доставка до клиенти. Така ще осигурим бърз и устойчив растеж на TikTok Shop.“
През The Loadstar Рик Уотсън, основател и главен изпълнителен директор на RMW Commerce Consulting, казва, че TikTok вероятно следва примера на китайската платформа Alibaba за това как един популярен пазар може да помогне на своите марки да се справят с промоционалното търсене.
Пазарът изглежда обещаващ. „Социалната търговия“, както е известно пазаруването в сайтовете на социалните медии, е пазар от 37 млрд. долара в САЩ. Insider Intelligence прогнозира, че около 23,7 млн. потребители в САЩ ще направят поне една покупка през TikTok тази година – директно или чрез косвено.
Компанията обаче едва ли ще изгради свои собствени складове и паркове от камиони и самолети в краткосрочен план, смята г-н Уотсън. Той очаква да се създаде мрежа от партньори - складове, превозвачи и фулфилмънт центрове.
Един такъв партньор може да бъде Shopify, с който TikTok сключи споразумение миналия август и който тази година засили действията си за изграждане на собствена мрежа от фулфилмънт центрове.
Вероятно, Fulfilment by TikTok Shop ще започне работа през 2023 или 2024 г.