Как бумът на онлайн търговията повлия на веригите на доставки

17.08.2021

Как бумът на онлайн търговията повлия на веригите на доставки

Компаниите се фокусират върху D2C модела и микро фулфилмънт центрове.


 

През 2020 г. и първата половина на 2021 г. активността на онлайн пазаруването отбелязва значително ускорение. Електронните търговци са увеличили продажбите с повече от 120% през последните 12 месеца, а доставчици на логистични услуги – с 200% за същия период от време, се посочва в доклада „The State of Supply Chain Execution Report 2021“ на Blue Yonder и Reuters Events in Supply Chain. В него взимат участие близо 600 специалисти по веригите на доставки от Северна Америка, Европа и азиатско-тихоокеанския регион.

Тъй като развитието на електронната търговия продължава с пълна скорост без признаци за забавяне, в доклада се отбелязва, че за да се възползват компаниите от омниченъл възможностите, има нужда от по-гъвкави модели за доставка и изпълнение, като D2C (директно към потребителя). Почти половината от респондентите (47%) посочват, че вече имат въведен D2C модел. Успоредно с това те увеличават фокуса си върху микро фулфилмънт центрове.

От избухването на COVID-19 пандемията веригите на доставки са изправени пред много предизвикателства - от ограниченията върху суровините до недостига на работна ръка и нарастващите киберзаплахи. Разглеждайки най-големите предизвикателства в логистиката и електронната търговия, видимостта от край до край заема първо място за логистичните доставчици (22%). Другите предизвикателства са свързани със складовия капацитет (12%), интегриращи системи (22%) и пропуснати доставки (7%).

С нарастването на електронната търговия инвестициите в модерни технологии и нови подходи станаха от съществено значение. Факторите, които стимулират инвестициите в технологии, включват: намалени разходи по веригата на доставки (58%), подобряване на нивата на услуги за клиенти на ритейлъри (48%) и справяне с недостига на работна ръка (30%).

<< Обратно към новините