Бум на B2B електронната търговия

31.03.2021

Бум на B2B електронната търговия
Джон Пиърсън, CEO на DHL Express

DHL Express разкрива в новия си доклад следващата вълна на ръст в онлайн продажбите между доставчици и клиенти.


 

Онлайн B2B бизнесът ще има увеличение с повече от 70% до 2027 г. до 20,9 трилиона щатски долара (2019: 12,2 трилиона щатски долара), според нов доклад „The Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in“. Докладът е изготвен от международния доставчик на експресни услуги DHL Express. Проучването прогнозира силен растеж за B2B пазара в електронната търговия през следващите години, а именно: до 2025 г. 80% от всички B2B продажби между доставчици и купувачи ще се осъществяват в дигитална среда.

Въздействието на пандемията от Covid-19 върху темповете на дигитализация, а също и специфичните навици на купувачите от поколението Y са основните двигатели на този глобален подем на електронната търговия, се посочва още в доклада. Милениалите вече стоят зад 73% от всички професионални решения за развитие на B2B. Поколение Y пазаруват основно онлайн и техният опит в B2C сектора се пренася и в B2B, подтиквайки компаниите да инвестират в дигитални решения, като например платформи за продажба.

Не само електронната B2C търговия нарастваше поради продължаващата дигитализация и промененото поведение за пазаруване на потребителите. През 2019 г., преди пандемията, глобалните продажби през B2B сайтове за електронна търговия и пазари вече са се увеличили с 18,2%, за да достигнат 12,2 трилиона щатски долара, изпреварвайки пазарния дял на B2C сектора. Чрез Covid-19 и произтичащото от това ускоряване на дигитализацията, този общ обем на B2B електронна търговия се очаква да достигне 20,9 трилиона щатски долара до 2027 г.

„Дори по време на наложени ограничения по целия свят, глобализацията показа своята устойчивост, подхранвана от дигитализацията и силата на световната търговия. - казва Джон Пиърсън, главен изпълнителен директор на DHL Express - Тези тенденции накараха все по-голям брой потребители да се насочат към пазаруване онлайн. Пандемията ускори това стремглаво развитие, както никога досега, с рязко нарастване на бизнесите, продаващи стоки на световния пазар. По този начин електронната търговия и глобалната логистика предоставиха „ключа“ за отключване на затворените врати в обстановка на локдаун. Това спомогна за поддържане на икономиките и намаляване на въздействието на Covid-19 върху бизнеса на нашите клиенти.“

Това, което се прогнозира за бъдещето на B2B сектора, вече е видимо от значителния ръст на електронната търговия в B2C през последните години. От компанията отбелязва, че имат високи темпове на растеж, особено през празничните пикови сезони (напр. Великден, Коледа) и дните на мегапромоции (напр. Черен петък, Кибер понеделник). Обемите в мрежата на компанията, генерирани от електронна B2C търговия, са се увеличили през 2020 г. с приблизително 40% в сравнение с 2019 г. С общ приход от 19,1 милиарда евро (+ 11,9% на годишна база) и EBIT от 2,7 милиарда евро (+ 34,9%), подразделението Express на Deutsche Post DHL Group приключи 2020 г. с най-добрия резултат в своята над 50-годишна история.

През 2020 г. DHL Express достави общо 484 милиона пратки за своите клиенти (B2C и B2B) по целия свят - около 9% повече на ден, отколкото през 2019 г. За да се адаптира към този значителен растеж на своята мрежа, DHL Express продължава да инвестира годишно повече от 1 млрд. евро в съвременни съоръжения по света, за да увеличи капацитета за сортиране на пратки (+ 65% от 2013 г.), наема нови служители (+ 10 000 на годишна база) и добавя нови товарни самолети към своята флотилия ( +20 на годишна база). Компанията наскоро обяви закупуването на още осем товарни самолета Boeing B777 и партньорство със Smartlynx Малта за добавяне на два Airbus A321 към своята флотилия.

<< Обратно към новините