Киберпрестъпниците се насочват към студените вериги на доставки

11.02.2021

Киберпрестъпниците се насочват към студените вериги на доставки
Мирослав Стефанов, председател на БАКС

С председателя на БАКС и експерт по киберсигурност, Мирослав Стефанов, разговаряме за скритите вируси, които затварят фабрики и прекъсват снабдяването.


 

Веригите на доставки са канал за големи обеми данни, значителна част от които са чувствителни. Тази информация може да идва от договори, схеми за проектиране и детайли, работни процеси, операционни системи, компоненти в свързани продукти и бизнес планиране. Веригите на доставки могат да станат лесна мишени за киберпрестъпници, които да атакуват организации условно или като част от планирана и целенасочена атака. Според Мирослав Стефанов, председател на Българската асоциация по киберсигурност (БАКС), сега във фокуса на киберпрестъпниците е т.нар. студена верига на доставки. Доставчиците на трети страни също биха били лесни мишени.

Ransomware продължава да бъде водещата заплаха за частните компании.

„Това е вид злонамерен софтуер, който може или да шифрова всички ваши данни, или да заключи компютъра. След като рансъмуерът зарази компютъра, той ще поиска да платите откуп, обикновено в криптовалута. Като напомняне и предупреждение към компрометираните за последиците от неплащане той изброява над 250 000 бази данни от 83 000 MySQL сървъри и 77 терабайта изтекли данни от онези, които отказват да отговорят на искането за откуп. Атаките с ransomware могат да бъдат страшни, особено за малкия бизнес, който не може да си позволи да плати откуп за своите данни“, обяснява експертът по киберсигурност.

Фокусът на киберпрестъпниците се измести от основната мрежа към най-отдалечения й обхват – главно към домашните мрежи на работещите от вкъщи. Прогнозира се, че честотата на атаките, насочени към отдалечени работници, ще се увеличи през 2021 г., тъй като защитата на системите извън корпоративната мрежа е по-лесна за компрометиране, което дава на киберпрестъпниците достъп до данните на организацията.

Цялата статия може да прочетете в брой 1/2021 на списание ЛОГИСТИКА от ТУК

Дигиталните ни изданията вече са с абонамент, който можете да направите ТУК

<< Обратно към новините