Как логистиката на Kaufland България пази природата

11.12.2020

Как логистиката на Kaufland България пази природата

85% от доставките до хипермаркетите на веригата се извършват с транспорт, допринасящ за намаляване на вредните емисии.

Kaufland България е единственото дружество в групата германски хипермаркети, в което 85% от доставките до хипермаркетите се извършват с камиони, задвижвани с природен газ (CNG). Компанията подкрепя развитието на „зелена” логистика у нас и от 2018 г. броят на CNG камионите, които обслужват доставките на Kaufland, непрекъснато се увеличава.

„Да бъдем първата компания от европейското семейство на Kaufland, която може да се похвали със „зелена” доставка на локално ниво е повод за гордост за страната ни. Може да се каже, че Kaufland България е и сред двигателите за навлизането на CNG камионите у нас. Доставчиците на логистични услуги, с които работим, имат гарантиран бизнес и надежден партньор в наше лице и това им дава сигурност да инвестират в нови и щадящи природата технологии“, коментира Емил Димитров, директор направление „Логистика“ в Kaufland България.

Веригата осъществява „зелена“ доставка до своите хипермаркети в сътрудничество със своите логистични партньори PIMKBiomet, и Евротранспорт 2000, опериращи със  CNG камиони Iveco и Scania. По данни на Асоциацията за превозни средства с природен и био газ (NGVA Europе) от 2019 г., вследствие използването на LNG и CNG технологии емисиите на парникови газове могат да бъдат намалени с до 95%.

Като част от развитието на своята „зелена“ доставка Kaufland България транспортира свежите си продукти в сгъваеми EPS каси за многократна употреба вместо в еднократни картонени и пластмасови опаковки. Те заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране. През 2019 г. търговската верига има над 2,8 милиона ротации на сгъваеми каси и е спестила 990 обратни транспортни курса. Това се равнява на близо 400 тона въглеродни емисии, спестени на атмосферата в сравнение с 2018 г.

Природосъобразната доставка е поредна стъпка в последователната и устойчива политика за корпоративна социална отговорност на Kaufland България, която компанията разгръща под мотото „Действията носят промяната“ в редица направления. Предприетите действия и набелязаните мерки са резултат от ангажимента на всички отдели - от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за околната среда, до намаляването на пластмасата.

<< Обратно към новините