Търговските войни: Двигател на промените във веригите на доставки

25.08.2020

Търговските войни: Двигател на промените във веригите на доставки

Компаниите все по-често ще прилагат стратегии за диверсификация на веригите на доставки.

Търговските отношения между САЩ и Китай са големият двигател на промяните във веригите на доставки, според ново изследване на BakerMcKenzie. В него се разглежда глобалното движение на веригата на доставки, включително изместване на производствените модели и въздействието на държавната намеса.

Според доклада компаниите все по-често ще прилагат стратегии за диверсификация на веригите на доставки. В Югоизточна Азия производственият капацитет, включително земя, труд и логистика, ще определи потенциалния растеж като център на веригата на доставки. Латинска Америка е друга алтернатива за бързо развиващите се компании. По-специално, Мексико заема дял от глобалния експортен пазар.

Вътрешеният пазар в Китай и силата на нововъзникващи пазари са ключови, се посочва в доклада. Китай има нарастващо значение за ключовите сектори, особено за промишлеността, производството и транспорта и енергетиката, въгледобивната промишленост и инфраструктурата. Американските, европейските и японските фирми посочват големия и растящ пазар в Китай като причина да запазят производствата си там. Проучване за бизнес доверието на Европейската търговска камара през юни 2020 г. показа, че 65% от членовете все още класират Китай сред първите 3 дестинации за нови инвестиции. Чуждестранните мултинационални компании също предпочитат Китай при изграждане на производствена база.

Компаниите за индустриално производство и транспорт ще търсят финансиране за възстановяване и транформиране на своите вериги на доставки, особено за да осигурят допълнителна защита срещу  прекъсвания по веригата на доставки, като тези, които се наблюдават поради пандемията и търговските войни.

Тъй като дружествата за потребителски стоки и ритейл планират обновяването на веригата на доставки, ще бъде от ключово значение да се вземат предвид силните страни на мащаба на Китай и вертикалните вериги на доставки, балансирани спрямо други възможности на нововъзникващия пазар, се отбелязва в доклада.

Възприемането на новите технологии ще повлияе на това как фирмите управляват връзките с доставчиците, както и логистичните и транспортните процеси, пише още в доклада. Автоматизацията и интернет на нещата (IoT) са във фокуса що се отнася до защитната верига на доставките от смущения. Междувременно COVID-19 ускори приемането на технологии за 3D дизайн, тъй като екипите са принудени да си сътрудничат отдалечено и да споделят цифрови активи с производителите. Технологиите за 3D дизайн не са нови, но се очаква скоростта на приемане рязко да нарасне.

<< Обратно към новините