Логистика по време на криза: Бразилия и Австралия

13.05.2020

Логистика по време на криза: Бразилия и Австралия

Как Covid-19 се отразява на логистичната индустрия в различни страни и региони по света? Този основен въпрос зададоха от IFOY AWARD към членовете на журито на конкурса, които са главни редактори на логистични издания от целия свят. Вижте отговорите на някои от тях!

Бразилия
Едсон Карильо от VP Logweb Institute – Logweb Magazine


Правителството освободи транспорта от карантинните мерки, така че товарите могат да се движат из цялата страна. В разпределителните центрове / складове служителите трябва да работят на безопасно разстояние, но по този начин се намали работната ръка. Освен при храните, напитките, почистващите и битовата химия, търсенето за останалите стоки намаля с над 20%.

Както други страни, и в Бразилия туризмът е най-засегнат, следван от производството на модни стоки и други второстепнни продукти.

Бразилия се възстановяваше от икономическа криза, но пандемията и свързаните с нея ограничения възпрепятстваха това възстановяване. Положителната страна е, че има повече време за преструктуриране на недостатъчната инфраструктура, но за това правителството трябва да има пари за инвестиции, които са малко привлекателни за частния сектор (частни публични партньорства).

Определено в Бразилия има нужда от допълнителна инфраструктура, за да се осъществява по-ефективна логистика. Разходите за логистика в Бразилия са високи, заради липсата на инфраструктура, наричана тук „Custo Brasil“ (Бразилски разход).

Австралия
Редактор от Forkliftaction News


Австралия прилага едни от най-строгите забрани за пътуване и мерки за социално дистанциране в отговор на COVID-19. Това започна от 1 февруари 2020 г. със забрана за влизане на чуждестранни граждани от континентален Китай, последвана от забрана за пътуване в Иран (1 март ), Южна Корея (5 март) и Италия (11 март). На 13 март събиранията на повече от 500 души бяха забранени и скоро след това всички пътуващи, пристигащи или връщащи се в Австралия, бяха подложени на самоизолация в продължение на 14 дни. До 20 март Австралия ефективно затвори границите си за всички, които не са граждани на страната и те все още остават затворени. В национален план мерките за социално дистанциране бяха затегнати, като всички „социални места“ и несъществени услуги бяха затворени. Подобно на други държави, налагането на ограничения доведе до интензивна дейност при пазаруване на дребно и недостиг на продукти като тоалетна хартия, ориз, брашно и дезинфектанти за ръце.

Логистичната дейност се засили, тъй като супермаркетите се борят да бъдат в крак с потребителското търсене. Наскоро Ейми Бентли, генерален мениджър на решения за веригата за доставки в Австралия и Нова Зеландия за Toll Group, заяви, че складовите операции са се утроили. В същото време затварянето на търговци на дребно на несъществени стоки и молбата хората да останат вкъщи, доведоха до увеличаване на онлайн покупките. В момента Australia Post обяви стотици допълнителни работни места и отвори още 15 съоръжения за обработка, за да бъде в крак с увеличения обем пратки. Доставките на колети са с 90% повече в сравнение с миналата година, което е от полза за националния пощенски оператор и куриерските компании.

Най-голямата жертва в кризата COVID-19 се оказа пазара на труда, като безработните вече са над 1 млн. души. Малките предприятия, които съставляват основната част от икономическата активност на Австралия, бяха силно засегнати и много от тях не се очаква да оцелеят в кризата. Туризмът и образованието, които са основни експортни индустрии в Австралия, бяха буквално „убити” от ограниченията за пътуване и затварянето на границите. Една от двете основни австралийски авиокомпании, Virgin Australia, понастоящем е под административен контрол, за да избегне несъстоятелността. На логистичния фронт най-тежко засегнатите са фирмите, обслужващи вноса и износа. Въздушните превози на товари са прекратени, пристанищната дейност е намалена и потока на вносни стоки е силно засегнат.

Основните доставчици на логистични и 3PL услуги трябваше да се адаптират към драматичните промени в търсенето и предлагането. Очаква се случващото се сега да повиши производителността и ефективността в бъдеще. Другата промяна, която вероятно ще издържи, е преминаването към електронна търговия. Много потребители, които преди това не са купували онлайн, могат да продължат и за напред да правят покупки през интернет. Предполага се, че след приключване на кризата, редица търговци на дребно на строителни материали няма да отворят отново своите магазини, а ще продължат да търгуват онлайн - изцяло или съвместно с физически магазини.

Преминаването на Австралия през последните десетилетия от икономика на производството към икономика на услугите сега има отрицателно въздействие. Има недостиг във всички сектори на икономиката - от лична предпазни средства до винтове за настилка. Съществуват значителни закъснения в доставките поради препятствия в транспорта и недостиг на международен товарен капацитет, което засегна различни видове стоки. Растат складовите запаси от различни продукти и морски дарове, предназначени за износ, поради транспортни предизвикателства и намалено търсене на някои от експортни пазари, като Китай, който е основен купувач на австралийски стоки и хранителни продукти.

<< Обратно към новините