Затвориха и Индия - доставките под въпрос

25.03.2020

Затвориха и Индия - доставките под въпрос

И втората по големина „фабрика на света” – Индия вече е в блокада от мерките за борба с коронавируса, което води до редица прекъсвания на веригите на доставки в световен мащаб.

В опит за справяне с епидемията от коронавирус в страната, около 750 милиона души са обект на ограничения за пътуване и работа. Засега тези мерки ще важат до 31 март, но могат да бъдат и удължени.

„Около 80% от Индия ще бъдат в пълна блокировка - всички работят от дома си, казва Навиен Пракаш, директор на Global Logistics Solutions India. - Складовете са пусти, въпреки че има разрешение за придвижване на товари за износ и внос. Превозвачите са внимателни поради несигурността.“

Всъщност около 60% от шофьорите на камиони, обслужващи Jawaharlal Nehru Port Trust (JNPT) в Мумбай, най-натовареният контейнерен център в Индия, са избягали в селата от страх да не се заразят.

Операторът на терминали JNPT Bharat Mumbai Container Terminals (BMCT) заяви, че много потребители се сблъскват с трудности при организирането на превози, поради недостига на работна ръка и ресурси. Заради това ще бъде удължен периода на свободното съхранение на всички контейнери за внос.

Maersk е предупредила клиентите си да очакват забавяне на вноса в индийските терминали JNPT и Chennai. Някои пристанища могат да имат предизвикателства при управлението на прозорците, тъй като за корабите, идващи от Китай е задължителна 14-дневна карантина (включително транзитните).

Объркването около транспортните ограничения и изключенията за търговски превози прекъснаха движението на свежа продукция през държавните граници на Индия, според Hindu Business Line.

„Прибирането на реколтата, опаковането и транспортирането се превърна в голям проблем поради ограничаването на движението на хората“, казва Панкадж Ханделвал от INI Farms.

Има подобно объркване в сектора на електронната търговия, като Amazon и Flipkart са принудени да преустановят вземанията и доставките поради закриването на складовете от местните власти, въпреки очевидното им освобождаване от мерките за блокировка.

Националното блокиране включва и заземяване на всички вътрешни пътнически полети. Преди това международните полети бяха прекратени до 29 март. Специалистите отчитат, че ценообразуването в карго полетите е достигнало своя връх. Превозват се предимно фармакологични продукти, като тарифите варират от 6 долара/кг за Европа и 10 долара/кг за САЩ.

<< Обратно към новините