Продължават задръстванията в пристанищата

11.01.2022

Продължават задръстванията в пристанищата

Контейнерите вече се движат и излизат от Китай с рекордна скорост, тъй като спедиторите отчаяно набират капацитет.

Задръстванията в пристанищата в Европа и САЩ обаче продължават да бавят връщането им в Азия и възпрепятстват възстановяването на световните океански вериги на доставки.

Според съвместен доклад на Container xChange, водеща компания за логистични технологии в света, и Fraunhofer – CML, една от водещите световни организации за приложни изследвания, средното време, на задържане на контейнерите в китайските депа през 2021 г. е спаднало до само 5 дни, спрямо 61 дни през 2020 г.

Китай не е единствен сред водещите износители, при които се наблюдават бързи промени в оборота на контейнерите. Виетнам, Сингапур, Тайланд и Индонезия записаха средно време, прекарано от контейнерите в техните депа съответно 9, 11, 16 и 19 дни.

„Когато контейнерите достигнат Азия, те се преразпределят с рекордни скорости, коментира д-р Йоханес Шлингмайер, съосновател и главен изпълнителен директор на Container xChange. - Въпреки това, несъответствието между предлагането и търсенето в много азиатски пристанища, включително в Китай, създава трудности за американските и европейските вносители при осигуряването на контейнери. Изключение има, когато са планирали предварително доставката или работят в тясно сътрудничество с доставчик на контейнери, спедитор или с контейнерна линия. Така се гарантира, че предварително разполагат, както със слот за кораб, така и с контейнер.“

За разлика от Азия, големите задръствания в много американски и европейски пристанища достигнаха рекордни нива на задържане на контейнери през 2021 г.

Страните с най-лошо представяне по отношение на средното време за задържане на контейнери в депа през 2021 г., бяха САЩ и Великобритания, при които средното време на престой е било съответно 50 и 51 дни. След тях са Южна Африка (47 дни), Обединените арабски емирства (40 дни), Пакистан (31 дни) и Германия (25 дни).

Д-р Шлингмайер добавя: „Тарифите за контейнерни превози се възстановиха след лек спад през четвъртото тримесечие, като Шанхайският индекс на контейнерни товари (SCFI) надмина границата от 5000 в края на декември. Претоварването на пристанището е основен фактор. Тъй като вариантът Omicron носи повече смущения, а и с очакваното празнуване на китайската Нова година, някои пристанища, включително Нингбо, вече са изправени пред блокиране. Затова ние очакваме нестабилно начало на годината за океанските превози.“

<< Обратно към новините