Мисия: Добавена стойност на логистичните услуги

21.09.2021

За MW Logistica клиентите са партньори, с които следват обща посока

Мисия: Добавена стойност на логистичните услуги

MW Logistica разширява екипа си в складовата база, развива услуги с добавена стойност и се впуска в проект за зелена логистика.

Управителят на MW Logistica, Олга Василевска, винаги ни посреща с новини. През тази есен те са няколко. Първата - спедиторската и логистичната фирма разширява екипа си в склада. Втората - тимът работи над проект, с който се позиционира като 4PL логистичен оператор. Третата - компанията се включва в партньорски проект за зелена логистика.

На отчетно-изборно Общо събрание на Национално сдружение на българските спедитори, което се проведе в каря на септември, Олга Василевска бе избрана за член на Контрония Съвет. Приоритети в работата ѝ там ще бъдат легитимирането на електронните товарителници и дигитализирането на документалния поток, както и активизирането на работните секции.


Нов колега в склада

Олга Василевска говори с вълнение за развитието на екипа си, защото вярва, че: „Развитието на екипа е развитие на компанията!“.

В момента тя търси човек за складов служител, който да се присъедини към логистичната компания - трето поколение спедиция. Позицията е стандартна, но кандидатите трябва да имат компютърни умения, да знаят английски език и да могат да работят със складови програми, а най-важното е да имат мотивация за развитие като логистици.


От стандартно складиране към 4PL услуга

Изискванията за кандидатите за работа показват, че цел на MW Logistica е да развива компетентност в логистичния екип.

В момента компанията активно развива иновативен проект, като освен стандартния прием и съхранение на артикулите се предоставят и услуги с добавена стойност: извършване на качествен контрол и класифициране по спецификации. Екипът преминава през специално обучение и квалификация, като така на практика става продължение на фирмата- възложител.

Работата по този проект е стартирала преди четири години, с две палетни места. В момента се управляват над 6000 артикула по специално зададени технически изисквания. Има 15 продуктови гами, които екипът обслужва, като всяка от тях е със стотици подразделения и допълнително се извършва класификация за тях. Стоките се консолидират и експедират на палета до цяла Европа.

„Обучаваме служителите на специфични умения и знания, за да могат да класифицират стоката и когато се налага да подобрят опаковката на продуктите. Като резултат - те да излизат от склада в съвсем различен вид, от този, в който ги приемаме. Работим в модули на клиентските програми, окомплектоваме продуктите, подготвяме ги и ги придвижваме по най-добрия начин. Казано накратко - повишаваме стойността на продукта“, обяснява мениджърът.


Ново партньорство за „зелени“ иновации

Най-новият проект, който фирмата развива, е партньорство с GreenPoint Logistics (превозвач с нулеви CO2 емисии). Те са закупили осем електрически бусa, няколко оборудвани с падащ борд, с вместимост четири палета и тегло на полезен товар до 1000 кг. Първоначално ще изпълняват доставки в София и околните населени места. Паркирането и зареждането на бусовете ще се извършва в базата на MW Logistica на специално изградени зарядни станции GreenPoint.

Предизвикателството тук е в недостига на ток, тъй като всяка една индустриална зона има квота, която може да използва. В тази връзка предстои инициативата на GreenPoint за захранване на „чиста“ енергия за финансиране, изграждане и поддръжка на фотоволтаични централи върху индустриалните сгради, като логичен източник на „зелена“ енергия.


Инвестиции в IT

За да може екипът да добавя все повече стойност на своите клиенти, задължително условие е имплементирането на възможности за синхронизиране на софтуерните решения. В склада се работи със софтуерен продукт на българска компания, но до края на година ще бъде внедрено ново логистично софтуерно решение. Функционалностите на програмата са доста гъвкави и ще дадат възможност на складовите работници дори чрез мобилните си телефони да сканират пратките, да ги приемат и изпращат.

„Иновациите в складовата програма и зелената идея са посоката, в която работим. Ние сме добри в услугите, които добавят стойност и ги надграждаме с нови идеи и решения. Това е нашата мисия“, казва Олга Василевска.


В склада на MW Logistica

Развитието на складовата логистика е част от бизнес стратегията на MW Logistica, като фокусът е върху клиентите, които имат нужда от специфични допълнителни услуги. Основно клиентите, с които се работи са дистрибутори и търговци в сферата на строителството, инфраструктурата, облекло и машини за високо технологични производства.

Складовата база на фирмата, която е базира в София, е разположена на площ 1000 кв.м и има няколко обособени оперативни зони: зона за палетно съхранение; свободна зона за съхранение на нестандартни стоки; крос-док зона; зона за съхраняване на артикули на клиент със специален проект; зона за съхранение на екологични препарати. Допълнително има зона за административна обработка и за такава за почивка на служителите.

Сред най-големите продукти, които се съхраняват в склада са пневматични машини и вентилационна и отоплителна техника. А сред най-дребните са продуктите на Tierra Verde - диструтор на екологични препарати и консумативи за дома.

Повече за услугите с добавена стойност на MW Logistica може да научите, като се свържете с екипа ТУК.

<< Обратно към новините