Alstom: Расте интересът към водородните влакове

03.05.2021

Alstom: Расте интересът към водородните влакове

Водородните влакове предлагат чиста, надеждна и оптимална алтернатива за 46% от основните железопътни артерии в ЕС, които не са електрифицирани.

Това обявиха от Alstom по време на уебинар, излъчван от Залцгитер, Германия. Онлайн събитието за журналисти от цял свят бе директно излъчено от първия в света водороден влак собственост на компанията - Coradia iLint.

„Устойчивата мобилност е в основата на стратегията на Alstom. Половината от железопътните линии в Европа не са електрифицирани и ние намерихме решението за това - влак с нулеви емисии на водород. Тази технология ще изиграе основна роля в декарбонизацията на сектора”, заяви Анри Пупар-Лафарж, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Alstom. По думите му до 2035 г. в Европа ще трябва да бъдат заменени над 5000 дизелови пътнически влака.

Coradia iLint вече е изминал повече от 200 000 км от 2018 г. до сега. Първите в света 14 водородни влака ще влязат в експлоатация още през март 2022 г. в Долна Саксония, Германия. „След 18 месеца активно тестване с пътнически услуги, ние сме много доволни от представянето на водородните влакове на горивни клетки Alstom Coradia iLint. Технологията вече е изпитана и отговаря на всички изисквания: устойчивост, икономическа ефективност и удовлетвореност на клиентите“, каза Кармен Швабъл, управляващ директор на железопътния оператор LNVG в Долна Саксония - компанията, която въвежда в експлоатация първите водородни влакове.

Тази технология бързо набира популярност. Alstom вече работи по нови договори за поръчки в Италия и Франция, стартира и пилотен проект в Обединеното кралство. Компанията проведе и успешни тестове в Австрия, Холандия и Германия.

„Водородът има основна роля за изпълнение на ангажиментите на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г., - каза Джан Лука Бачи, президент на Alstom Europe. - Има огромен интерес за инвестиции във водородни технологии в Централна и Източна Европа, в страни като Полша, Румъния, България и Гърция, които правят първи стъпки в популяризирането на тази технология. Средствата, които са предвидени за всяка страна членка на ЕС от Фонда за възстановяване, ще спомогнат за засилване на инвестициите в тази посока.“



Продуктовото портфолио на Alstom обхваща широка гама от високоскоростни влакове, метро, монорелси, трамваи и електрически автобуси до интегрирани системи, персонализирани услуги, инфраструктура, решения за сигнализация и дигитална мобилност. С присъединяването на Bombardier Transport към Alstom на 29-ти януари 2021 г., общите приходи на новата Група възлизат на 15,7 милиарда евро за период от 12 месеца, който приключва на 31-ви март 2020 г. Седалището на Alstom се намира във Франция, а компанията присъства в 70 страни и има 75 000 служители.

<< Обратно към новините