Австралия се задръсти с празни контейнери

16.02.2021

Австралия се задръсти с празни контейнери

Транспортните фирми в Австралия призоваха контейнерните линейни оператори да пратят допълнителни контейнеровози, които да извозят празните контейнери от континента.

Пред Loadstar Артур Цанерос, главен изпълнителен директор на ACFS Port Logistics, казва, че множеството празни контейнери в контейнерните паркове е най-голямото предизвикателство, пред което е изправена индустрията в момента.

Лобистката група на линейните оператори Ship Australia публикува обширна статия, в която се казва, че натрупването на празни контейнери на континента е причинено от нарастващия внос. В същото време обратното им извозване със специални кораби струва доста скъпо.

Г-н Цанерос заяви, че съчувства на корабните линии, отбелязвайки, че метеорологичните събития и терминалните стачки са влошили ситуацията. Но, в крайна сметка, корабните линии са отговорни за евакуацията на празните контейнери и трябва да изпратят специални кораби (sweeper vessels), които да свършат това.

Тъй като задръстванията се влошиха, парковете за контейнери вдигнаха таксата за достъп на превозни средства до тях. Така например, Patrick Terminals обяви 2,7% увеличение на таксите за шофьори на камиони, които вземат и оставят пълни контейнери. (В момента в някои австралийски контейнерни терминали тази такса стига до 100 австралийски долара.) Допълнително компанията въведе 47,5% увеличение на таксата за резервация на автомобил (VBS) и нови такси за странични товарачи и дълги превозни средства от $ 62,5 и $ 52 съответно.

В отговор на новите такси, от Container Transport Alliance of Australia заявиха, че таксата за дълги превозни средства е пряка атака върху производителността на автомобилния товарен превоз.

<< Обратно към новините