IRU: 679 млрд. долара загуби за превозвачите тази година

17.11.2020

IRU: 679 млрд. долара загуби за превозвачите тази година

Представителите на автомобилните товарни превози подновиха призивите си към правителствата по целия свят да предоставят повече финансова подкрепа на превозвачите на фона на опасността за много фалити.

  

Според ново изследване на Международния съюз за автомобилен транспорт (IRU), глобалният сектор на автомобилните превози е готов да постигне комбинирана загуба от 679 млрд. долара тази година. Това е с около 18% повече от прогнозата на IRU през юни, която беше за 643 млрд. долара.

IRU заяви, че, въпреки нарастващите загуби, правителствата по света не са направили много, за да помогнат на сектора, който в по-голямата си част е съставен от малки и средни предприятия (МСП).

„По-голямата част от над 3,5 млн. компании за автомобилен транспорт, които представляваме, са МСП и те са лепилото, което държи световните вериги за доставки и мрежите за мобилност, каза генералният секретар на IRU Умберто де Прето. – Повечето от тях се борят да плащат сметките си и това е огромна заплаха за глобалната икономика. Без незабавни действия на правителствата, през следващите месеци ни очакват шокиращ брой фалити. Това ще причини необратими щети на веригите за доставки и мрежите за мобилност.“

Изследванията на IRU показват, че загубите са се увеличили особено сред европейските превозвачи, които се очаква да постигнат комбинирана загуба от 125 млрд. долара тази година, докато при превозвачите в Азия това число е доста по-голямо - 379 млрд. долара.

Според IRU, повечето държави все още не са приложили целенасочени мерки, които да подкрепят в достатъчна степен търговския автомобилен транспорт. Някои правителствени спасителни пакети са насочени към улесняване на заеми, изплащане на заеми и подпомагане на работниците. Малко са операторите на автомобилни превози, които се възползват от тези мерки и са необходими спешни действия за намаляване на данъците и таксите, както и парични субсидии и осигурителна гъвкавост.

Държавните парични субсидии са отишли ​​за големите национални компании във въздушния или железопътния транспорт, вместо да се насочват към милионите по-малки автомобилни превозвачи, които заедно преместват повече стоки и пътници, се казва в изследването на IRU.

<< Обратно към новините