Black Friday пак ще е надбягване в доставките

10.11.2020

Black Friday пак ще е надбягване в доставките

Какво ще се случи по време на кампанията Черен петък, която превърна доставките в последната миля в онова звено, което дава конкурентно предимство на е-продажбите?

Глобалната криза, породена от Covid-19, промени рязко поведението на потребителите и даде силен тласък на електронната търговия. Паралелно с нейния възход магазините в моловете и на търговските улици отчитат рязък спад на клиенти. А какво ще се случи по време на кампанията Black Friday?

„Когато говорим за промоционални или празнични кампании, трябва да започнем с изключително сложното планиране. Когато се поръчва стоката, трябва да успеем да предвидим всичко, което ще се случва една година напред, за да можем да обезпечим всичките си магазини и складове със стока. Няма как преди Черния петък да кажем на някой доставчик да ни достави едни 10 000 чифта маратонки или спортни екипи. Или например преди Коледа, ако има много голям сняг, да поръчаме допълнително 5000 чифта зимни обувки, които да продадем заради завишеното търсене. Преди самата кампания Black Friday релокираме стоките в склада, от който най-бързо продуктите могат да излязат и да бъдат доставени на клиентите“, обяснява Иво Тодоров, маркетинг директор на Sport Depot.

Стандартният срок за доставка на онлайн поръчки в Ardes е между 1 и 5 работни дни, но по време на Black Friday срокът за доставка става 10 дена. Удълженото време е част от общите условия на кампанията и се обявява на видно място на сайта и във физическите магазини на компанията. Комуникацията относно срока на доставка продължава и след кампанията – до изпълнението на всички поръчки.

„Доброто партниране с куриерите преди, по време и след Черния петък е задължително за гладкото протичане на кампанията – казва Иван Желев, мениджър Доставки в Ardes. - Усилията ни са насочени в по-често вземане на готовите за изпращане пратки от склада ни и по-късно вземане на последните готови за изпращане пратки от куриерските компании. С цел по-бърза доставка на поръчките до клиентите куриерските компании работят с удължено работно време в съботата след Black Friday и осигуряват възможност за приемане на пратки в логистичните си бази и в неделя. Важно е да се поддържа постоянна връзка с куриерските компании и при възникването на проблем с конкретна доставка той да се разрешава своевременно и с позитивна комуникация.“

Подробности четете в дигиталния брой 9 на сп. Логистика тук

 

<< Обратно към новините