Мегакамиони ще борят въглеродните емисии

07.05.2019

Мегакамиони ще борят въглеродните емисии

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) призова Брюксел за целенасочена политика, която да подкрепи създаването на транспортна система с разширен капацитет в рамките на ЕС. Това е част от глобалната инициатива на автопроизводителите да намалят емисиите на CO2 в товарния транспорт чрез масовото въвеждане на европейската модулна система (EMS).

EMS представлява композиция, при която с помощта на "доли" към камиона се закача полуремарке. С тях съответно се превозва и двойно по-голям товар. От ACEA поискаха за въпросните мега камиони да бъдат обособени специални части от пътната мрежа на Евросъюза. Практиката показва, че превозните средства с увеличен обем са по-ефективни и продуктивни от обикновените тежкотоварни камиони, тъй като изразходват по-малко гориво и произвеждат по-малко вредни емисии. Според последното изследване на ACEA три камиона с разширен капацитет могат да заменят шест стандартни камиона, намалявайки емисиите на CO2 с до 27 процента.

Първите регулации в ЕС за въглеродните емисии на тежкотоварните камиони ще влязат в сила съответно през 2025 г. и 2030 г. и са одобрени от производителите. Търсенето на товарен транспорт се очаква да нарасне значително през следващите десетилетия, и превозните средства с голям капацитет ще бъдат рентабилно средство за справяне с това предизвикателство.

Камионите с европейски модулни системи вече са разрешени в Белгия, Дания, Финландия, повечето германски федерални провинции, Холандия, Португалия, Испания и Швеция. Благодарение на употребата им в тези държави намаляването на вредните емисии е доказано. Опасенията, че тежките композиции ще доведат до износване на пътища и мостове пък се оказаха неоправдани.

<< Обратно към новините