Паралелни тестове на електрически eActros и камиони, захранвани от контактна мрежа

01.03.2019

Паралелни тестове на електрически eActros и камиони, захранвани от контактна мрежа

От тази пролет започват тестове на 25-тонен eActros между Йотигхайм и Ращат в провинция Баден Вюртенберг Германия. Тестовете ще се изпълняват съвместно с логистичната компания Logistik Schmitt. Ключовете на изцяло електрическия eActros бяха предадени на Logistik Schmitt по време на годишната среща с журналисти на Daimler Trucks, която се състоя в Музея на Унимог в Гагенау, Германия.

Logistik Schmitt ще замести с новодоставения електрически eActros традиционен дизелов камион и ще транспортира с него корпуси на скоростни кутии. Новият eActros ще се тества по 7-километрова отсечка между склада на Logistik Schmitt в Йотигхайм и завода на Mercedes-Benz в Ращат.
Това е само началото на серия от полеви тестове на eActros, които ще се провеждат през следващите няколко години в този регион на Баден Вюртенберг. Тестовете ще се проведат на три фази.



Първа фаза

По време на първата фаза от тестовата работа на eActros Logistik Schmitt го интегрира в парка си от товарни автомобили. eActros е оборудван със сменяема надстройка и извършва транспорт на товари до 12 тона всекидневно по 12 часа. Батериите в електрическия eActros се зареждат по време на товарене и разтоварване, така че общият обхват от 200 км да бъде използван оптимално. Първоначално електрическият камион ще бъде зареждан от мобилна зарядна станция.

Втора фаза



По време на втората фаза на тестовете 25-тонният eActros от първата фаза ще бъде заменен електрически задвижвана композиция от влекач eActros и полуремарке. С тази композиция Logistik Schmitt ще доставя компоненти за мостове от склада в Йотигхайм до завода на Mercedes-Benz в Гагенау. Трасето е с дължина 14 км и минава основно по B462. Този маршрут в по-голямата си част е същият като този, който се покрива от проекта за контактна мрежа eWayBW. Спецификацията на композицията от eActros и полуремарке ще е аналогична на тази на други камиони, зареждани от контактната мрежа.
Паралелните тестове на eActros и други марки камиони, захранвани от контактната мрежа, ще се провеждат в продължение на една година. Това ще осигури необходимите данни и изследвания за сравнение на двете концепции и ще даде възможност да се установи по какъв начин различните превозни средства са подходящи за тези конкретни операции.

Проектът eWayBW

eWayBW може да се разшифрова като „електрически път на Баден Вюртенберг“. Това е 3-годишен пилотен проект за изследване на хибридни електрически задвижвани камиони с помощта на контактна мрежа. На тестовото трасе по път B462 между Kuppenheim и Gernsbach-Obertsrot ще бъдат електрифицирани три такива секции.
Камионите ще са със специално оборудване, така че да могат да се черпят ток от захранващите кабели, опънати над пътя. Същевременно ще се зареждат и батериите на електрическите камиони, така че те да могат да продължат да се движат и самостоятелно. Планирането, одобрението и конструкцията на този тестов маршрут струва 17,6 млн. евро. Повече информация може да намерите тук.

Трета фаза

Времево третата фаза се провежда паралелно с втората фаза. При нея композицията от влекач eActros и полуремарке ще изминава за няколко седмици точно същия маршрут като другите марки камиони, зареждани от контактната мрежа, така че да може да бъде направено директно сравнение. По време на директното сравнение eActros ще транспортира хартия на рулони на разстояние 18 км – точно същото ще правят и другите камиони, включени в проекта с контактната мрежа eWayBW.

Сравнение със стандартен дизелов камион

Същевременно по всички маршрути ще се движи и конвенционален дизелов Actros Евро 6, оборудван със специална измервателна апаратура. По този начин ще стане възможно и сравнително измерване между разхода на енергия на електрическите камиони – захранвани от батерии или от контактната мрежа, с консумацията на дизеловия камион.



Daimler няма планове за камиони, зареждани от контактна мрежа

Като глобален автомобилен производител Daimler разработва решения, ориентирани към бъдещето, които да могат да намерят широко приложение по целия свят. Тъй като изграждане на инфраструктура с контактна мрежа изисква много сериозни инвестиции, за момента Daimler не вижда сериозен потенциал в камионите, захранвани от контактна мрежа. Още повече на фона на бързото развитие на технологиите за производство на батерии и горивни клетки.

Снежина Баджева
Гагенау - София

<< Обратно към новините