Регистрирайте се за 8. издание на Логистична Бизнес Конференция на 27.10.2020 г.!

VW Crafter 35 2.0 BiTDI вдъхва доверие

05.06.2012

Най-новата версия на популярния германски ван вече изпълнява препоръчителните еконорми EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), които са по-строги от задължителния стандарт Евро-5. Как се справя екологичният двулитров битурбодизел със 143 к.с. със задвижването на 14-кубиковата каросерия на варианта с дълго междуосие и висок таван – това ще разберете от следващите редове...

[✕]

Най-новата версия на популярния германски ван вече изпълнява препоръчителните еконорми EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), които са по-строги от задължителния стандарт Евро-5. Как се справя екологичният двулитров битурбодизел със 143 к.с. със задвижването на 14-кубиковата каросерия на варианта с дълго междуосие и висок таван – това ще разберете от следващите редове.

 

[✕]

Само преди няколко месеца имах възможността да тествам Crafter 35 2.0 BiTDI EEV в рамките на Arctic Van Test, чиято цел беше да се установи приложимостта на модела при екстремно ниски температури и тежки пътни условия. Тогава беше достатъчно в товарния отсек да се накамарят трийсетина 20-килограмови торби с цимент, за да се имитира реално натоварване, затова и избраната каросерия беше със сравнително малък полезен обем – 10,5 м3.

Ето, че вече сме в края на май, температурите в София са много по-човешки от онези -28°С на Северния полярен кръг, а в склада ни чака доста по-обемен товар от скандинавския цимент. Повечето от българските клиенти на големи ванове от класа на Crafter също залагат на по-големите варианти на каросерията независимо от това, какъв товар планират да превозват. За тази специфична черта на нашенския стил на експлоатация на лекотоварните автомобили има няколко обяснения.

Първо, българските предприемачи трудно могат да планират каква точно ще бъде дейността им в дългосрочен план – нещо, което не представлява особено голям проблем за финландците например. Второ, вроденият ни оптимизъм подтиква към преподсигуряване в случай на разрастване на бизнеса. Трето, хроничният недостиг на финансови средства по нашите географски ширини често предопределя избора между, да речем, 10,5- и 14-кубикова модификация в полза на по-голямата версия с мотива, че ако автомобила така или иначе струва 50-60 хил. лв., по-добре е да се плати 1/10 повече, но да се получи 1/3 повече обем.

В случая разполагаме точно с 14 м3, колкото предлага товарният Crafter Kasten 35 с дълго междуосие и висок таван. За целите на теста решихме да уплътним това пространство до абсолютния максимум – успяхме да вкараме вътре пет огромни стъклопластови хардтопа и капаци за пикапи с размери около 190 х 160 х 70 см. Нещо повече – не се стърпяхме да ги натоварим така, че най-дългата им страна да бъде разположена вертикално. Така де, като ще е гарга, нека да е рошава :-)...

Пълният текст на статията можете да прочетете в юнския брой на сп. КАМИОНИ, приложение ВАНОВЕ.

<< Обратно към новините