DB Schenker поръча 100 MAN eTrucks
Международната логистична компания DB Schenker поръча 100 електрически камиона MAN. Първите превозни средства от партидата трябва да бъдат предадени през първата половина на 2024 г.
С подписването на това споразумение DB Schenker става първият пилотен клиент на eTrucks. През първата половина на 2024 г. MAN eTrucks ще бъдат произведени в малка серия на производствената линия в централата на компанията в Мюнхен. Първите електрически тежкотоварни автомобили за DB Schenker ще бъдат влекачи с обемни полуремаркета, така наречените ултра влекачи с полуремаркета.
Десет от MAN eTrucks, които DB Schenker ще получи през 2024 г., ще бъдат ултра влекачи. Другите електрически камиони, които ще бъдат доставени през 2025 г. и 2026 г., са планирани като ултра влекачи и камиони със сменяема каросерия.
Производството на бъдещите eTrucks се подготвя в MAN от 2021 г. в MAN eMobility Center, тъй като конвенционалните дизелови камиони и електрическите камиони ще се движат по една поточна линия по време на процеса на разрастване на електромобилността.
За в бъдеще в Нюрнберг ще се произвеждат основни компоненти за превозните средства на марката. MAN прави там високоволтови батерии - все още в малки серии, но от началото на 2025 г. батерийните пакети ще се произвеждат в големи серии.
За тази цел компанията инвестира около 100 милиона евро през следващите пет години в традиционната си производствена база за двигатели с вътрешно горене.
Производителят на автомобили за работа получава подкрепа и от правителството на Бавария, което обещава около 30 милиона евро за финансиране на енергийни изследвания и технологии за периода 2023 до 2027 г.
„Търсенето на пазара за това изцяло електрическо превозно средство вече е огромно. Темата наистина набира скорост, защото все повече и повече от нашите клиенти си поставят изключително амбициозни цели за декарбонизация. Това има пряко въздействие върху логистичните вериги. Ние обаче ще можем да постигнем устойчив обрат в мобилността в тежкотоварния транспорт само с подходяща политическа подкрепа. Това се отнася, наред с другите неща, към бързото развитие на инфраструктурата за зареждане, както и по-нататъшното проектиране на рамката за финансиране за придобиване на електрически камиони,” каза Александър Власкамп, главен изпълнителен директор на MAN Truck & Bus.
Сирил Бонжан, ръководител наземен транспорт в DB Schenker Europe, добавя: „Искаме да натрупаме практически опит с е-камионите възможно най-бързо. По този начин можем да създадем подходяща икономическа оферта, която да направи веригите за доставки по-щадящи за климата. Ето защо за нас беше важно да получим първите MAN eTrucks. Това ни доближава още една стъпка по-близо до целта ни да бъдем с нулеви нетни емисии в сухопътния транспорт до 2040 г.“