Дистанционно сваляне на данни от тахограф с Frotcom България

09.09.2022

Дистанционно сваляне на данни от тахограф с Frotcom България

Поредният тематичен уебинар на Frotkom България бе посветен на дистанционното сваляне на данни от тахограф. Илия Танев от техническия отдел на компанията разясни на зрителите как се осъществява процеса, как се работи с модула, и как всяка компания може да спечели с използването на тази услуга.


 

Гости на уебинара бяха Калин Кънчев и Гергана Атанасова от Прима 91, които споделиха впечатленията и ползите си от използването на модула в бизнес процесите на транспортната компания.

Гергана Атанасова сподели, че преди да Прима 91 да започне да използва модула за дистанционно сваляне на данни, процесът е бил доста по-трудоемък, налагало се е всеки камион да мине през базата в Германия, за да бъде извършен процесът ръчно, което предполага повече отделено време, по-големи разходи и логистична организация.

Кънчев добави, че дистанционното сваляне на данни позволява на съответния служител да влезе в системата, когато му е удобно, да администрира процеса, без да пречи на работата на шофьора и да нарушава почивките му. „Новите отчети на Frotkom ни подават информацията бързо, акуратно и точно“, заключи той.

Танев обясни как се случва процесът на практика. След като се монтира GPS устройството в автомобила и се свърже с тахографа, е необходим четец за смарт карти и фирмена карта на превозвача. Когато настъпи момента за сваляне на файла, устройството на Frotcom изпраща заявка към тахографа и след като той предостави файла, той става достъпен в модула на Frotcom.

Модулът за тахограф се оперира с приложение на карточетец, което се инсталира бързо и лесно. Карточетецът се поставя в порта на компютъра и щом бъде разпознат, вече може да се работи с файловете и приложението е свързано със съответния акаунт. Системата пуска известия за проблеми при свалянето на файла или за изтичаща карта на шофьора, за да се разрешат те своевременно.

Преди да започне процесът по дистанционното сваляне на данни, се въвежда номер на шаси, и периодичност, тоест на какъв интервал от време да се повтаря този процес, например на всеки 30 дни. На съответната дата свалянето на данни става напълно автоматично като системата изпраща заявката си към тахографа. Датата за сваляне може да се променя и ръчно, в зависимост от индивидуалните желания.

Може да се зададе и приоритет, на кои камиони да се свалят първо данните. След сваляне на данните на шофьора, може да се зададе дата за изтичането на фирмената карта и системата напомня тя да се поднови.
Системата отчита и систематизира и новите карти и шофьори, следейки и за техния статус. При по-голям брой автомобили в автопарка е удачно да се работи с няколко четеца и няколко карти за по-голяма експедитивност на процеса.

<< Обратно към новините