Новите Kangoo Van E-TECH и Master E-TECH от Renault

31.05.2022

С двата модела френският производител дава старт на нова електрическа лекотоварна гама

Новите Kangoo Van E-TECH и Master E-TECH от Renault

Renault обяви, че обновява своята електрическа лекотоварна гама с новите Kangoo Van E-TECH и Master E-TECH.



С пробег с едно зареждане от 300 км (по WLTP), новият Renault Kangoo Van E-TECH Electric повече от всякога отговаря на ежедневните нужди на професионалните клиенти. Новият голям ван Master E-TECH Electric пък идва е още по-гъвкав от преди със своите 15 версии и пробег с едно зареждане от 200 км (WLTP. Два модела дават началото на нова гама от изцяло електрически лекотоварни автомобили.

36 години след представянето на първия изцяло електрически прототип на Master и 10 години след лансирането на първото изцяло електрическото Kangoo Z.E., с повече от 70 000 продадени бройки, Renault е утвърден световен пионер и европейски лидер в електрическите автомобили. Сега Renault обновява изцяло електрическата си лекотоварна гама, започвайки с новия Kangoo Van E-TECH Electric и новия Master E-TECH Electric.

Новият компактен ван Kangoo Van E-TECH Electric стъпва на наследството на своя предшественик с ДВГ, носител на наградата Международен ван на годината 2022. С батерията, монтирана под пода, товарният капацитет на вана остава непроменен - до 3,9 куб. м във версия L1 (4,9 куб. м за L2) при 600 кг полезен товар (800 кг за L2 ) и 500 кг теглещ капацитет. Удължените версии ще бъдат налични на по-късен етап.

Електрическият модел наследява и функционалността Open Sesame by Renault с най-големия страничен отвор на пазара от 1,45 м, както и иновативния интериорен багажник „Easy Inside Rack“ и трите предни седалки със сгъваема централна облегалка за създаване на условия за мобилен офис. Близо 60 л остава пространството за съхранение на вещи в кабината, включващо и чекмеджето Renault Easy Life.
Преди малко повече от 10 години Kangoo печели първата си титла Международен ван на годината с първата изцяло електрическа версия. Това последно десетилетие на експертиза и интензивна употреба от професионални клиенти позволяват на Renault да задържи позицията си на лидер в електрическите лекотоварни автомобили и по този начин днес да предложи ново електрическо Kangoo с най-добрия пробег на пазара.

Благодарение на новата си 45 кВтч литиево-йонна батерия, съставена от 8 независими и лесно ремонтируеми модула, Kangoo Van E-TECH Electric може да се похвали с пробег до 300 км по цикъл WLTP. Предлагана с 22 кВт зарядно устройство, батерията има система за течно охлаждане и електрическо съпротивление, което позволява използване в правилната температурна зона и по този начин запазва автономията и намалява времето за зареждане. Батериите са с гаранция от 8 години или 160 000 км. През този интервал те се заменят безплатно, ако капацитетът им падне под 70% от номиналната стойност (SoH).

Kangoo Van E-TECH Electric е оборудван с 90 кВт електромотор с 245 Нм моментален въртящ момент за плавно шофиране при всякакви обстоятелства. Еко режимът, който ограничава мощността на автомобила и максималната скорост, помага за оптимизиране на общия пробег и се използва най-добре при превоз на леки товари.

Водачът може да избира между три режима на регенеративно спиране:
- Sailing (B1) - ограничен регенеративен режим, подходящ за шофиране по магистрали и бързи ленти;
- Drive (B2) - регенеративен режим по подразбиране за универсална употреба, който дава усещане за двигател с вътрешно горене при отнемане на педала на газта;
- Brake (B3) - максимален регенеративен режим за използване в задръствания и по планински пътища.

Конвенционалната хидравлична спирачна система на новия Kangoo Van E-TECH Electric се подпомага от ARB система (адаптивна регенеративна спирачна система), която увеличава максимално количеството възстановена енергия, независимо от избрания спирачен режим.

Разнообразието от комбинации на режими на шофиране и спиране дава възможност на водачите да избират между шест различни стила на шофиране за оптимален комфорт и пробег според специфичното им използване на автомобила и условията на движение.
Информацията, отнасяща се до избрания режим на шофиране, управлението на енергия и системите за безопасност, се визуализира на напълно персонализируем, опционален, 10-инчов, цветен инструментален панел.

За да гарантира най-добър пробег през всички сезони, Kangoo Van E-Tech Electric разполага с климатик с термопомпа. Това позволява отопление през зимата и охлаждане през лятото, като работи на принципа на реверсивната климатизация. Термопомпата осигурява оптимална работа, когато температурата е между -15 и +15°C. Освен че осигурява дава термичен комфорт, тя щади батерията. Тази функция позволява допълнително до 85 км пробег по цикъл WLTP! И накрая, Kangoo Van E-TECH Electric разполага с отопляеми предно стъкло, предни седалки и волан като допълнително оборудване. Тези функции осигуряват още по-висок топлинен комфорт, като същевременно оказват малко влияние върху батерията.

Електрическият Новото Kangoo Van E-TECH Electric предлага избор от три типа зарядни устройства. Като стандартно оборудване се предлагат два типа устройства: трифазно зарядно устройство с мощност 11 кВт, което е подходящо за всички типове домашни контакти; трифазно зарядно устройство с мощност 22 кВт за бързо зареждане на обществени зарядни станции. Като допълнително оборудване към зарядното устройство с мощност 22 кВт се предлага бързо зарядно устройство с мощност 80 кВт (DC) за възстановяване на 170 км автономия (WLTP цикъл) за 30 минути. Батерията на новото Kangoo Van E-TECH Electric се зарежда от 15% до 80% за 2 часа 40 часа от 11 кВт Wallbox и за по-малко от 6 часа при 7,4 кВ Wallbox.

Благодарение на приложението за смартфон MyRenault или мултимедийната система Renault Easy Link, Kangoo Van E-TECH Electric разполага със специфичен набор от свързани услуги, като: планиране на зареждането на батерията и дистанционно наблюдение на състоянието на зареждане; предварително затопляне/охлаждане на купето; откриване на точки за зареждане по маршрута; изчисляване на достъпни дестинации с оставащия заряд на батерията.

От 2011 г. фабриката на Renault в Мобеж, Франция, произвежда автомобили Kangoo за клиенти от цял свят. Тя заедно със съоръженията в Дуе и Руиц е сърцето на новия хъб ElectriCity, най-големият и най-конкурентоспособен център за производство на електромобили в Европа, чрез който Renault планира да произвежда 400 000 електромобили годишно до 2025 г. В стремежа си да индустриализира производството на версиите за частни и професионални клиенти на новия Kangoo, както и на моделите от партньорските марки Mercedes и Nissan, и да се гарантира възможно най-високо качество на производството Renault инвестира 450 милиона евро във фабриката и инсталира нов цех за сглобяване на батерии. Електрическият двигател и зарядните устройства за Kangoo Van E-TECH Electric се произвеждат във фабриката на Renault в Клеон, Нормандия.

Големият електрически ван на Renault, Master Van E-TECH Electric, получава нова 52 кВтч батерия, като по този начин увеличава пробега си до 200 км по цикъла WLTP. Както при Kangoo Van E-TECH Electric, конвенционалното хидравлично спиране се подпомага от ARB система (Адаптивна регенеративна спирачна система), която увеличава максимално количеството възстановена енергия, независимо от избрания спирачен режим. Режимът Eco – ограничаващ максималните мощност и скорост – в съчетание с гуми с ниско съпротивление осигуряват максимален пробег и максимален комфорт при шофиране.

Предлагат се две решения за зареждане на батерията: еднофазно 7,4 кВт AC зарядно устройство, подходящо за всички видове домашни контакти; 22 кВт DC зарядно устройство за бързо зареждане на обществени зарядни станции, което позволява възстановяване на 50 км пробег (по WLTP) за 45 минути. Батерията на новия Master Van E-TECH Electric се зарежда до 80% за 5 часа със 7,4 кВт Wallbox и за 10 часа от домашен контакт с мощност 3,7 кВт.

Новият Master E-TECH Electric разполага с енергийно ефективен електрически двигател с мощност 57 кВт (76 к.с.). Моделът е идеален за шофиране по градски и крайградски пътища с голяма гъвкавост. Моделът ще се предлага в 15 версии (вместо оригиналните шест), с избор от три дължини и три височини, налични във версии 3,1 т, 3,5 т и на по-късен етап - 3,8 т. Четирите версии предлагат товарен обем от 8 до 15 куб. м. Двете версии с равен под се предлагат във версии L2 и L3 и са идеална основа за трансформации, достигащи товарен обем до 20 куб. м. Напълно електрическата версия може да се похвали със същото товарно пространство като своя аналог с ДВГ и с един от най-големите товарни обеми в своята категория.

Master Van E-TECH Electric също включва всички иновативни функции на кокпита на модела с ДВГ: рафтът Easy Life, разположен над жабката, се отваря лесно и осигурява допълнително работно пространство, зона за обедна почивка с голям централен държач за чаши; голямо чекмедже „Easy Life“ с обем 10,5 л; индукционно зарядно за смартфон; докинг станция за таблет в централната част на арматурното табло; информационно-развлекателна система R-link Evolution.

Оборудван с функция за предупреждение за напускане на лентата, сензори и камера за паркиране на заден ход, новият Master Van E-TECH Electric ще разполага и с най-новите системи за безопасност като предни паркинг сензори, задни паркинг сензори, камера за паркиране на заден ход, асистент за задно виждане с визуализация в горната част на предното стъкло, който осигуряващ оптимален изглед отзад в среден и дълъг обхват, асистент при страничен вятър (стандартно оборудване), който се активира при скорост над 70 км/ч и коригира до 50% от страничното отклонение на автомобила при екстремни условия на шофиране, автоматично активиране на светлини и чистачки (стандартно оборудване), активен спирачен асистент (AEBS), наличен по градски пътища и магистрали.

От 1980 г. Master се произвежда във фабриката на Renault Sovab в Батили. Фабриката има близо 2700 служители и предоставя близо 5000 косвени работни места в местната икономика. 84% от доставчиците на фабриката са базирани във Франция. Произвеждан в заводите на Renault в Батили (Франция) и Куритиба (Бразилия) от 2009 г., Renault Master е пазарен лидер във Франция, Полша, Словения, Хърватия, Бразилия и Мароко. Електрическият двигател и зарядните устройства за новия Master Van E-TECH Electric се произвеждат във фабриката на Renault в Клеон, Нормандия. Батерията се сглобява в завода във Флан, а електрификацията на автомобила се извършва в Грец-Арменвилие.

 

<< Обратно към новините