Отпечатвайте всички нужни етикети за транспорта и логистиката със специализираните принтери Brother.

Новата гама Scania SUPER отговаря на името си

28.04.2022

Новата гама Scania SUPER отговаря на името си

Тестове на новата си гама Super организира в края на април шведският производител Scania. Пробните шофирания бяха в околностите на Сьодертеле и на пистата край демоцентъра на шведския производител.

[✕]



Тестовете бяха организирани специално за журито Камион на годината, а в тях се включи и представител на списание КАМИОНИ. При тестовете гамата Scania Super бе представена в целия си блясък – с всички иновации, вложени вот производителя в нея. На разположение за тестовете беше голяма част от нея – общо 12 камиона в различни версии и с разнообразни предназначения.



За тестове на пътя бяха предназначени два класически влекача с полуремаркета. Композициите бях напълно натоварени и с различна мощност на двигателите. На трикилометровата писта бе не по-малко интерсено. Там можеше да се изпробват: класически скандинавски напълно натоварен дървовоз – композиция от триосна шаси-кабина и полуремарке с прикачно устройствоDolly; композиция от триосен влекач-тежковоз и нископлатформено полуремарке, натоварено с бетонни блокове; натоварен автовлак, съставен от триосна шаси-кабина с надстройка фургон и полуремарке, стъпващо върху Dolly, обновеният самосвал Scania XT.

Една от последните новости при Scania е Scania Mirror View Camera (SMVC), при която огледалата за обратно виждане са заменени от външни камери и дисплеи в кабината. Тя бе представена като оборудване при композиция от влекач и полуремарке и при триосна шаси-кабина с надстройка фургон.



Основното в Scania Super е новата гама още по-икономични и по-ефективни 13-литрови дизелови двигатели, които могат да работят и на биогориво. От предишното поколение силови агрегати, както казаха домакините, са останали само диаметърът на цилиндрите и хода на буталата. Според производителя двигателите Super са най-добрите силови агрегати в историята на шведската марка. От компанията са категорични, че постигнатите икономии на гориво с тези силови агрегати ще бъдат поне 8% в сравнение с досегашните двигатели.

Работният обем на новите редови 6-цилиндрови, 16-клапанови двигатели на Scania е 12,74 л, а степента на сгъстяване е 23:1. DC13 176 предлага максимална мощност от 420 к.с. при 1800 об./мин и максимален въртящ момент от 2300 Нм. DC13 175 е с 460 к.с. максимална мощност при 1800 об./мин и 2500 Нм максимален въртящ момент. DC13 174 има 500 к.с. максимална мощност при 1800 об./мин и максимален въртящ момент от 2650 Нм. DC13 173 предлага максимална мощност от 560 к.с. при 1800 об./мин и 2800 Нм максимален въртящ момент.



Революционна новост при двигателите Super e цялата цилиндрова глава, която заменя емблематичните за марката шест отделни цилиндрови глави при предишното поколение 13-литрови силови агрегати на шведския производител. Турбината също е оптимизирана, а пиковото налягане в цилиндрите вече е 250 бара. Високите температури в горивния процес водят до високи нива на NOx. При двигателите Super в случая се намесва Scania Twin SCR. Това е система за двукратно впръскване на Adblue, която бe въведена за пръв път в новия V8 през 2020 г. Друга новост при Scania Super e мощната и ефективна моторна спирачка CRB (Compression Release Brake).



Scania Super обаче не е само изцяло нови двигатели. Гамата включва изцяло оптимизирана и надградена силова линия, иновации в шасито и като цяло – олекотени камиони. Новите предавателни кутии Scania Opticruise G25 и G33 и новата гама задни мостове на Scania допринасят допълнително за свалянето на разхода на гориво при всякакви приложения на товарните автомобили. Предавателните кутии са с оптимизирано триене и принудителна циркулация на маслото, което осигурява по-добро мазане и охлаждане и по-ниска степен на износване. Нов е алгоритъмът за превключване, което при тестовете в Сьодертеле можеше да се усети най-добре на пътя.

Тестовете на пистата в Сьодертеле продължиха през целия ден. След приключването им изводът е само един – новите двигатели на Scania заслужават да се наричат SUPER.

Повече за новостите и пълни впечатления от тестовете – в майския брой на списание КАМИОНИ - на хартия и онлайн - на www.transport-press.bg

Лъчезар АПОСТOЛОВ
Сьодертеле - София

<< Обратно към новините