CNH Industrial и Iveco разделиха бизнесите си

04.01.2022

CNH Industrial и Iveco разделиха бизнесите си

CNH Industrial NV и Iveco Group N.V. изпълниха Акта за отделяне, който влезе в сила от 1 януари 2022 г. С него бизнес сегментите на Iveco Group се отделят от CNH Industrial и Iveco Group ще стане публично регистрирана независима компания.



Обикновените акции на Iveco Group започнаха да се търгуват на Euronext Milan, регулиран пазар, организиран и управляван от Borsa Italiana S.p.A., на 3 януари 2022 г. под символа „IVG“.

В тази сделка CNH Industrial беше консултирана от Morgan Stanley & Co. LLC, BofA Securities и Barclays Bank Ireland PLC. Citi и BNP Paribas консултираха Iveco Group. Goldman Sachs & Co. LLC и JP Morgan Securities LLC предоставиха финансови съвети. Intesa Sanpaolo S.p.A. и UniCredit Bank AG, с клон в Милано, действаха като гаранти.

Преди това акционерите в CNH Industrial одобриха отделянето на бизнеса за производство на камиони Iveco Group. Така бе завършен план за реорганизация на бизнеса, който беше стартиран преди повече от две години.
Акционерите на CNH Industrial ще получат една обикновена акция на Iveco Group за всеки пет обикновени акции, притежавани в компанията-майка, се казва в изявление на CNH.

Контролиращият акционер на CNH Industrial - Exor, холдинговата компания на италианската фамилия Аниели, ще стане най-големият акционер в Iveco Group с около 27% обикновени акции и 42,5% с право на глас.
Iveco Group, оглавявана от главния изпълнителен директор Герит Маркс, бе учредена като самостоятелна компания на 1 януари, като акциите започнаха да се търгуват на борсата в Милано.

Операциите с камиони, автобуси, специални и отбранителни превозни средства, и задвижващи агрегати, ще попаднат в рамките на новосъздадената Iveco Group. CNH Industrial ще се съсредоточи върху бизнеса си със селскостопански машини и строително оборудване след отделянето.

Сделката с Iveco отразява подобен ход на Daimler, който през декември 2021 г. завърши отделянето на подразделението си камиони, докато през 2019 г. Volkswagen се раздели с Traton, която притежава марките Man и Scania.

В свое изказване преди листването на борсата, Маркс каза, че Iveco печели пазарен дял в леките камиони и автобуси, и е успял да доведе бизнеса си с тежкотоварни камиони до "много добра форма".

"Ние сме малки, но можем да действаме много бързо. Доказахме, че само за две години можем да разработим напълно електрически камиони и да ги доведем до серийно производство", каза Маркс пред репортери.
„Ние сме малко вманиачени, когато става въпрос за внедряването на нови технологии. И трябва да бъдем, защото, ако работим, както работят нашите големи конкуренти, утре няма да има Iveco.“

Групата през ноември представи бизнес план, фокусиран върху камионите и автобусите с нулеви емисии, и обеща да действа като стартъп.

Iveco, която има съвместно предприятие с американската група Nikola за производство на батерийни електрически и водородни тежкотоварни камиони, търси партньорства в технологиите, включително фини технологии, доставка на компоненти и проекти за разработка.

Като най-малкият сред големите европейски производители на камиони, Iveco често е бил разглеждан като потенциална цел за сливане и придобиване. Маркс казва, че смята Iveco нито за мишена, нито за агресивен играч.

<< Обратно към новините