Scania представи нови универсални хибридни камиони

09.12.2021

Scania представи нови универсални хибридни камиони

Scania представи хибридни електрически и Plug-in хибридни електрически камиони, които могат да бъдат оборудвани с различно задвижване и опции за зареждане, предлагайки решения за различни приложения.


 

Новите универсални хибридни камиони на шведския производител могат да бъдат използвани за много разнообразни дейности, например за регионална дистрибуция, хладилен транспорт, като бетоновози и др. Електрическият GE281 работи в тандем със седем или деветлитров двигател с вътрешно горене на Scania. Моделът е създаден чрез свързването на два електромотора и оборудването им с части от последното поколение на скоростната кутия на Scania – Opticruise. Новото хибридно задвижване е разработено в съответствие с вътрешната философия на компанията. То предлага до 40% икономия на гориво в градските райони в сравнение с традиционните задвижващи агрегати и същевременно достатъчно мощност за постигане на висока производителност.
 
“Моделът GE281 е нещо съвсем ново в индустрията на тежките камиони. С това четвърто поколение хибридни камиони от Scania достигнахме точката, в която хибридите вече са водещи кандидати за различни приложения и операции, където устойчивостта и интелигентните решения са основни приоритети”, казва Фредрик Алард, старши вицепрезидент и ръководител на електронната мобилност в Scania Sales&Marketing. Scania всъщност беше сред първите производители в този сегмент, като още през 2014 г. представи първото си поколение хибридни камиони с електрически обхват до два километра.
 
Най-новото поколение хибридни камиони от Scania могат да се поръчат като хибридни електрически превозни средства (HEV) и Plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV). Кабините за тези модели са от сериите P, G и L. Двигателят с вътрешно горене DC07 се предлага в три мощности, както и агрегатът DC09. Всички Euro 6 двигатели на Scania могат да работят с хидротретирано растително масло (HVO), а някои и с биодизел FAME. Камионите PHEV имат капацитет на батерията от 90 кВтч (3 по 30 кВтч батерии), докато HEV версията има една батерия от 30 кВтч. PHEV може да се зареди напълно за 35 минути, когато се използва 95 кВт DC зарядно устройство. Това означава, че превозното средство може да се зарежда в депа и по време на почивки или товарене.
 
GE281 предлага 230 кВт непрекъсната и 290 кВт максимална мощност, докато максималният въртящ момент е 2100 Нм. Камионът има шест предавки напред, но няма традиционен съединител, тъй като планетната предавка се грижи за този процес, осигурявайки превключване без прекъсване на въртящия момент. Това решение осигурява отлични възможности за движение при ниски скорости, а силоотводният вал (PTO) може да бъде включен докато камионът е както в електрически режим, така и с включен двигател с вътрешно горене.
 
Новото поколение хибридни камиони на Scania предлага достатъчно мощност и възможност за извършване на всички операции, които са необходими на клиентите. PTO може да се използва по време на шофиране, дори и в изцяло електрически режим. Автомобилите имат Старт/Стоп функция, която елиминира ненужния празен ход, както и поддържащи системи като адаптивен круиз контрол. Хибридните камиони разполагат и с различни режими на задвижване. Когато е избран Power режимът, към максималната производителност на двигателя с вътрешно горене се добавят още 100 к.с. (74 кВт).

<< Обратно към новините