Scania и SCA правят първия 80-тонен електрически камион за дърводобив

10.11.2021

Scania и SCA правят първия 80-тонен електрически камион за дърводобив

SCA и Scania съвместно разработват първия електрически камион за превоз на дървен материал с до 80 тона допустима максимална маса. Камионът е устойчиво транспортно решение, което се осъществява чрез тясното сътрудничество между Scania и иновативния клиент.

[✕]

Превозите на по-дълги разстояния с тежък електротранспорт са напълно възможни. Scania и SCA доказват това с нов акумулаторен електрически камион, който може да достигне допустима максимална маса до 64 тона по обществени пътища и 80 тона по частни пътища. Електрическият камион ще транспортира дървен материал в шведския регион Вестерботен, между терминала на SCA в Гимоньос и неговата фабрика за хартия в Обола до Умео, като ще започне работа още през 2022 г.

За SCA, която е най-големият частен собственик на гори в Европа и производител на продукти от нарязан дървен материал, опаковъчни материали и целулоза, електрифицирането на автомобилния транспорт е важна част от работата за намаляване на въздействието върху околната среда. Всяка година SCA транспортира около 8,5 милиона кубически метра дървесина до различни индустрии, като използва 265 камиона за дървен материал в сътрудничество с 87 изпълнители на превози.

„Сътрудничеството със Scania е важен начин за нас да намерим съвместно иновативни решения за устойчив транспорт. Електрическите камиони за дървен материал ще бъдат голям принос към работата на SCA за устойчивост, и ние сме част от решението за свят без изкопаеми горива. Като управляваме само един електрически камион между Гимоньос и Oбола, можем да намалим въглеродните си емисии с около 55 000 кг годишно,” казва Ханс Юрберг, ръководител на отдел за устойчиво развитие в SCA.

„Тъй като сега демонстрираме, че е възможно да се електрифицира много тежък транспорт, ще има нарастваща нужда от изграждане на инфраструктура за зареждане на тежкотоварни превозни средства. SCA може допълнително да увеличи приноса си за подпомагане на борбата с изменението на климата, но трябва да се положат сериозни усилия за изграждане на инфраструктура за зареждане. Тази отговорност в крайна сметка пада върху правителството“, казва Йорген Бендз, ръководител на снабдяването с дървесина, SCA.

Решението за превозни средства, което Scania разработва в тясно сътрудничество със SCA и изследователския институт Skogforsk, е част от прехода към устойчив транспорт, за който Scania отдавна се застъпва съвместно с прогресивните си клиенти.

„Ключът към достигане на нулеви емисии в транспорта е електрификацията и ние ще стигнем дотам заедно с клиентите и други заинтересовани страни, които споделят нашите ценности. Партньорства като това със SCA е ясен знак за ускоряване на темпото, за да се освободим от изкопаемите горива и да постигнем целите на Парижкото споразумение“, казва Фредрик Алард , ръководител на отдела за електронна мобилност в Scania.
В Scania решенията за бъдещето се вземат заедно с различни партньори и чрез задълбочен анализ. Когато става въпрос за SCA, Scania разработва превозно средство, което е оптимизирано именно за специфичните транспортни задачи на SCA.

„Електрическият камион за дървен материал е доста хубаво нещо. Специално транспортирането на дървен материал се смята, че никога няма да е възможно да се електрифицира. Развитието ни от последните няколко години и съвместният проект със SCA показват колко бързо напредват нещата по отношение, както на превозните средства, така и на батериите“, казва Алард.

<< Обратно към новините