Volkswagen Commercial Vehicles планира растеж в средносрочен план

25.03.2021

Volkswagen Commercial Vehicles планира растеж в средносрочен план

Новите Caddy и Multivan, напълно електрическият ID. BUZZ и новият Amarok - продуктовото портфолио ще бъде напълно актуализирано и разширено в рамките на две години.


 

Ново подразделение за услуги за мобилност и автономно шофиране ще бъде под шапката на Volkswagen Commercial Vehicles. Новите Caddy и Multivan, напълно електрическият ID. BUZZ и новият Amarok - продуктовото портфолио ще бъде напълно актуализирано и разширено в рамките на две години.

Ще се инвестира в технологии и производствени обекти, даващи тласък по пътя на растеж.Тестовете с автономни превозни средства да започнат през текущата година.

Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) систематично продължава своята трансформация и се стреми към значителен растеж в средносрочен план. На годишната пресконференция на компанията главният изпълнителен директор Карстен Интра потвърди стратегията на компанията - GRIP2025 +. VWCV, със седалище в Хановер, постигна важни етапи в изпълнението на тази стратегия през изминалата годинa. След световната си премиера и стартa на продажбите, новoto Caddy беше приетo много позитивно на пазарa.

Сътрудничеството с Ford по три проекта за превозни средства се изпълнява по график, засилвайки ориентацията към бизнес клиентите на VWCV. В областта на първокласните доставчици на семеен отдих, сегментът за къмпинг превозни средства беше разширен с новия Caddy California. За всички модели California броят на поръчките, взети през 2020 г., е с около 60% по-висок от предходната година. Като част от стратегията GRIP, Интра обяви и ново подразделение под шапката на VWCV, в което се обединяват всички дейности и аспекти на бъдещите услуги за мобилност и автономно шофиране. Автономните превозни средства трябва да бъдат тествани още тази година.

Volkswagen Commercial Vehicles поема водещата роля в развитието на автономното шофиране във Volkswagen Group, в сътрудничество с Argo AI. „Нашите превозни средства са логичното първо място за използването на автономни системи. Очакваме да видим автономни системи от Volkswagen в комерсиална употреба до 2025 г.“, обясни Интра. Новите услуги за мобилност (MaaS: Mobility и TaaS: Transport) също се разработват от VWCV с бързи темпове. Пример за приложение на MaaS е MOIA, която стартира в Хамбург и Хановер. Като пример за бъдещи приложения на TaaS, Интра представи стартъпа Cito, която ще започне това лято. Cito е цифрова B2B платформа за куриерски услуги. Стартовият капитал идва и от Иновационен фонд II, който се администрира от работния съвет на Групата.

Финансовите разходи, необходими за трансформацията на VWCV, могат да се видят на базата на разходите за развитие и инвестициите в баланса за 2020 г., както обясни финансовият директор Холгер Кинтшер. Разходите за разработка, преди всичко на ID. BUZZ и автономното шофиране са се увеличили през 2020 г. с около 100 милиона евро до общо около 1 милиард евро. Инвестициите в баланса са нараснали за същия период с 31 процента до общо 966 милиона евро.

„Тези инвестиции осигуряват нашето бъдеще и завръщането към пътя на растеж от 2022 г.“, казва Кинтшер. В резултат на 24,4% годишен спад на продадени бройки в пандемията от коронавирус, оборотът е спаднал с 18% до 9,4 милиарда евро (11,5 милиарда евро за предходната година). Тъй като през 2020 г. VWCV все още не успяват да постигнат целите за CO2, за първи път се натрупват стимулиращи данъци от 340 милиона евро. Като цяло тези дебитни позиции водят до оперативен резултат от - 454 милиона евро (предходната година 510 милиона евро).

През 2020 г. VWCV представи изцяло новия Caddy, който достигна до дилърите до края на годината. Базиран на платформата Group MQB, Caddy вече предлага стандарти за комфорт при шофиране, системи за подпомагане на водача и информационно-развлекателни системи, които са напълно нови в своя сегмент. Както и Caddy California, той също разширява гамата от къмпинг превозни средства, допълвайки базирания на Crafter Grand California и популярния модел T.

Volkswagen Commercial Vehicles също ще произвежда базиран на Caddy „City Van“ за Ford, като планираното производство ще започне в завода в Познан през 2022 г. След няколко седмици VWCV ще представи новия Multivan, който ще се предлага от пускането и като plug-in в хибриден вариант. Той ще разшири предлагането в сегмента на вановете, където настоящият T6.1 остава в гамата като стабилен автомобил за работа със задвижване на всички колела. Интра: „Има промяна на парадигмата в нашия „ Bulli свят“. Допълнително подобрихме популярна основна концепция, без никакви колебания: комфортът и размерите на автомобила, плюс пространството и гъвкавостта на вана."

Следващата година идва напълно електрическият ID. BUZZ във версия за превоз на хора и товарна версия - иконата на бъдещето от Хановер. Интра потвърди и въвеждането на модел за американския пазар.

<< Обратно към новините