Тест: Новият ISUZU D-MAX – самураят от дигиталната ера

09.11.2020

Тест: Новият ISUZU D-MAX – самураят от дигиталната ера

Новият ISUZU D-MAX е вече в България, а списание КАМИОНИ имаше възможност да направи първия у нас тест на сериозно обновения и модернизиран еднотонен японски пикап. Естествено – на пътя и повече - извън него.

[✕]


За теста официалният вносител на марката за България – София Франс Ауто ни предостави първият екземпляр влязъл у нас. И то какъв! Възможно най-расовия и с най-високото ниво на оборудване при модела – ARENA. Преживяването си заслужаваше. Защото предварително се знаеше, че новият самурай идва с редица подобрения, като версията му от 2020 г. е значително усъвършенствана и ъпгрейдната в сравнение с последния вариант, излязъл през 2017 г. А целта на японците е ясна - към имиджа на D-MAX като един от най-здравите, безотказни, надеждни и безкомпромисни работни коне сред еднотонните пикапи, да бъдат добавени комфорт, удобства, сигурност и дори глезотии на макс. Предварително казваме, че тя е постигната.




Тестовият пикап ISUZU D-MAX 4x4 D/C ARENA 6AT бе снабден с познатия и от предишното поколение турбодизелов двигател с работен обем от 1898 куб. см. и максимална мощност 164 к.с. Той вече е оборудван със SCR система за третиране на отработилите газове с добавката Adblue, за постигане на последните екологични норми Euro 6d, действащи в ЕС. Силовият агрегат е достатъчно мощен и осигурява отлична динамика на пикапа на пътя и извън него. Особено впечатляващо е усещането, когато D-MAX безотказно превземаше и най-стръмните наклони по избрания от нас офроуд маршрут край София. Иначе на асфалт двигателят гарантира на тежката машина максимална скорост от 180 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 12,5 сек. Разходът на гориво, деклариран от производителя е 8,8 л/100 км в градско движение, 6,6 л/100 км при извънградски маршрути и 7,4 л/100 км при смесен цикъл на експлоатация. При теста ни се видя, че стойностите са напълно постижими, а дори при най-тежкия офроуд в режим на трансмисията 4х4 консумацията на гориво не можа да надхвърли 11,8 л/100 км.

[✕]




Първата новост в новия D-MAX идва веднага след двигателя. Шестстепенната автоматична предавателна кутия е сериозно преработена, а алгоритъмът за управлението й осигурява безшумна, навременна и бърза смяна на предавките както нагоре, така и надолу. Режимът 4х4 има две нива – 4H и 4L (за най-тежките препятствия участъци), които се избират електронно от въртящ се селектор на централната конзола. До скоростния лост пък са бутоните за блокиране на диференциала и за включване на асистента за спускане по наклон (Hill Descent Control), който без намесата на водача осигурява и по най-стръмните участъци спокойно слизане със скорост 10 км/ч. Обновено е и задното окачване, което отново е на ресори от по 3 листа. Освен товароносимост то осигурява на D-MAX отлична стабилност и нехарактерно плавна и мека возия за класа на еднотонните пикапи, дори при празен товарен отсек.



Новостите при новия D-MAX естествено започват още от външния дизайн, който е сериозно променен. Предната решетка е станала по-висока и внушителна, а надписът ISUZU е качен нагоре. Изцяло нови са фаровете и светлините за мъгла, късите и дългите светлини са автоматични, дневните светлини и стоповете вече са LED. Капакът на двигателя е разширени вече покрива калниците.



Макар силуетът на пикапа да е запазен като цяло, извивките в страничната линия и раздутите вежди на калниците са тотално променени. Като цяло визията е станала по-внушителна и агресивна, за което спомагат и черните 18-инчови алуминиеви джанти, страничните стъпала - фиксирани в корпуса, задната броня със стъпенка, с които бе оборудван тестваният от КАМИОНИ D-MAX ARENA. При тежките офроуд маршрути пък предпазна кора защитава картера на двигателя, предавателната и раздатъчната кутия.



Новините продължават и в интериора, който специално при ниво ARENA включваше изключително богато серийно оборудване. Достатъчно е да се изброи само част от екстрите, които все още не сме споменали: ABS с EBD, ESC, Hill Start Assist, спирачен асистент (ВА), контрол на сцеплението (Traction Control System), въздушни възглавници - предни, странични и тип завеса, въздушна възглавница между водача и пътника до него, автоматичен климатик с филтър за прах, електрически стъкла и електрически управляеми и отопляеми огледала, кожена тапицерия на удобните седалки, електрически регулируема във всички посоки седалка на водача, кожена облицовка на арматурното табло с ефектни шевове… Достъпът до автомобила е безключов, както и стартирането на двигателя.



Арматурното табло, приборният панел пред водача и мултимедията също са изцяло нови. Цветен дисплей на инструменталния панел пред водача с множество менюта (част от тях – анимирани), които се управляват от мултифункционалния волан, дава пълна информация за работата и избраните режими и настройки на системите на автомобила.

На централната конзола е монтиран голям сензорен екран за работа с мултимедията, която включва радио, DAB-радио, CD-плейър, МРЗ-плейър, USB-вход, Bluetooth, 8 тонколони. Под екрана са клавишите за управление на климатика. Мултимедията е съвместима с Apple Car Play и Android Auto и може да се управлява и с гласови команди.

От тук, естествено преминаваме към множеството системи за сигурност и в помощ на водача, които улесняват и правят по-безопасно шофирането. Водачът разполага с камера за заден ход и предни и задни сензори, предупреждаващи за близки препятствия, сигнализация за обекти в сляпата зона на видимост. На малкия дисплей пък се проектират знаците за ограничения на скоростта по маршрута, като при превишаването им водачът чува характерен звуков сигнал.



Всъщност всички системи и функции за безопасност и в помощ на водача са обединени в опцията Advanced Driver-assistance Systems. Тук влиза и адаптивният круиз контрол, който работи заедно с активната система за поддържане на лентата за движение. Двете функции се управляват лесно и интуитивно от бутони на волана. Пикапът поддържа зададената му скорост и дистанцията до предното превозно средство, като при нужда сам намалява скоростта или ускорява след това. При скорости над 60 км/ч и качествена маркировка превозното средство стои в избраната лента за движение и само се връща в нея при опит за напускането й без мигач. Всичко това, както и прецизното електрическо кормилно управление превръщат шофирането на асфалт в истинско удоволствие.



Не по-малко удоволствие, както се убедихме, е обаче и шофирането извън пътя. Благодарение на прецизната силова линия, задвижването 4х4, сериозния просвет и висотата проходимост за D-MAX няма страшни наклони, изровени пътища, кални и водни препятствия. Новият японски пикап ни го доказа безкомпромисно в изровения ландшафт на изоставена мина край София, с което показа, че в дигиталната ера самураите не са изчезнали.

Стартовата цена на модела за България, обявена от София Франс Ауто, е 60 752 лв. с ДДС, а цената на експоната, тестван от КАМИОНИ - 78 625 лв. с ДДС.

Повече за новия ISUZU D-MAX – в декемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините