Кризата носи възможности, а не само пасиви

27.10.2020

Кризата носи възможности, а не само пасиви

С кратка уводна лекция „Какви са успешните стратегии на бъдещето след Covid 19“ Хю Уилямс, вицепрезидент на EFESO Consulting Group, даде старт на първия дискусионен панел на конференцията.


Голямата поука от Covid 19 за фирмите, според него, е преориентирането към създаването на стойност за клиента, така че той да бъде щастлив. Той подробно разгледа схемата с 5-те нива на, на които може да се намира дадена фирма, според веригата й на доставки, като подчерта, че 63% от логистичните фирми се стремят да постигнат ниво 4 до 2023 г. За целта движението е основно в 2 посоки – внедряване на дигитални технологии и обучение на хората.

След това г-н Уйлямс даде думата на панелистите за дискусия по темата Снратегии след кризата: Утрешния ден – най-доброто от двата свята.

„За съжаление иновациите и технологиите в много компании от бранша са мираж, констатира доайенът Николай Божилов, председател на Съвета на директорите на Юнимастърс Лоджистикс. – 2021 г. ще бъде много трудна за повечето фирми. Това се дължи на ниско ниво на дигитализация и слаба фирмена култура.“

Има много проблеми в глобалния модел на веригата на доставки, които кризата ги извади на повърхността каза Мариета Григорова, управител на Гебрюдер Вайс. Според нея, дигитализацията не е панацея – тя улеснява фирмите, но трябва да се мисли и за професионалното развитие на хората.



Няма нов свят, а нови предизвикателства, смята Ивайло Славов, главен изпълнителен директор на BULPROS. За да се подобри бизнеса, трябва да той да продължи да се дигитализира. Предизвикателството пред интеграторите е, че трябва добре да познават бизнеса на своите клиенти, за да могат да го подобрят.

„Трябва да създадем стойност за нашите клиенти като ги образоваме какво може да направи софтуерът за тях, допълни го Светослав Тодоров, управител на Белуга Ай Ти. – Да им покажем как една малка промяна може да им спести време и да им донесе допълнителни печалби.“

Оптимист съм за развитието на бранша, въпреки настоящата криза, каза Александър Гечев, управител на Ренус България. Според него връзките между логистичните компании и софтуерните фирми ще стават все по-тесни, дори ежедневни, за да може бизнесът да върви напред. Той не пропусна да похвали Логистичната бизнес конференция, като я оприличи на уханно цвете в обхванатия от криза свят.

Репортаж и фоторепортаж от конференцията - четете в бр. 9 на сп. Логистика.

 

<< Обратно към новините