Регистрирайте се за 8. издание на Логистична Бизнес Конференция на 27.10.2020 г.!

Специалният Actros Edition 1

11.08.2020

Специалният Actros Edition 1

Тестовият инженер Дирк Щранц докарва новия Actros на церемонията по награждаването като International Truck Of The Year. Ето какво споделя той за, специално брандирания за случая Actros Edition 1.

[✕]

 
Камион, който наистина впечатлява шофьорите. Но какво е това, което прави Actros Edition 1 толкова специален. За да изгради едно работно място, ориентирано към бъдещето, Mercedes-Benz инвестира 70 милиона евро за разработка и тестване във Вьорт. А Дирк Щранц е категоричен: "Ние създаваме превозни средства, които транспортират стоки - и те трябва да могат да правят това безопасно и ефективно. Но Actros Edition 1 брандиран като Truck Of The Year е камион, който се откроява. Дирк Щранц и неговите колеги са част от екипа, написал историята на успеха на четири колела. Много от нововъведенията в актуалното поколение на Mercedes-Benz Actros, са тествани от инженера, преди да бъдат пуснати на пазара.

Когато Щранц говори за работата си, той се вълнува: „Това, тук, е страхотна работа.“ Паркираният пред него модел от най-върховата гама направи революция в логистичния сектор и бе коронясан като Международен камион на годината 2020 от журито от специализирани журналисти от 24 европейски държави.

[✕]




Дирк Щранц е детайлно запознат с паркирания във фоайето на центъра във Вьорт Mercedes-Benz Actros. Той и един от колегите му караха сребърно-сивия флагман на церемонията по награждаването в Лион. "Това е камион, който наистина впечатлява шофьорите си." С левия си показалец той докосва логото "Truck Of The Year 2020", което украсява решетката на радиатора на Actros 1863 Edition 1. Усмивката му разкрива, че той е голям фен на камиона. Само 400 бройки от модела Edition 1 са слезли от производствената линия във Вьорт. „Ако срещна някой от тях, докато шофирам по магистралата, веднага го разпознавам. Фарове с дълги светлини на покрива, лайсни от неръждаема стомана, дори и най-малките детайли…"

Интериорът също се отличава от конкуренцията. Но кои са любимите аспекти на Дирк в Edition 1? Докато седи на шофьорската седалка, той се усмихва и прекарва ръка по тапицираното с кожа табло. "Това е все едно да си в S-класа. - казва той - Но имаше едно нещо, което ни беше ясно по време на разработката и оборудването на камиона. Edition 1 не е само зрител. Основната му задача е да изпълнява усърдно задълженията си.“

Щранц познава няколко логистични фирми, които имат специалния модел с най-мощния двигателя в парковете си. „В тези компании камионите понякога се използват за специални задачи. Например, ако транспортната задача включва шофиране по A7 през хълмистия участък Каселер Берге с напълно натоварена композиция, то със сигурност това е добро място да използвате цялата мощност от 630 к.с. В крайна сметка камионите Edition 1трябва да печелят пари, както всеки друг камион."

Щранц знае, че специалните модели често остават в компаниите дълго време, като някои компании дори събират такива модели. А камионът не само впечатлява шофьорите си, но и ги кара да се гордеят, че са зад волана му. "Превозното средство е мобилна визитна картичка на компанията. И ако мениджърът на автопарка назначи водач на този камион, това е знак за уважение и доверие към този водач."
Дирк Щранц не се изненада, че Actros е избран за International Truck Of The Year 2020. „Ние бяхме почти сигурни, че камионът ще бъде харесван от журито. Но дали това ще е достатъчно, за да донесете наградата вкъщи, никога не можете да бъдете сигурни. В крайна сметка, с повече от 60 иновации на борда, новият Actros успя да спечели журито.", казва той.

Сред иновациите са Active Drive Assist, Active Brake Assist 5, мултимедийният кокпит, ъпргрейднатият Predictive Powertrain Control и вероятно най-забележителното - MirrorCam. А ползите от тази иновация са много – като премахване на стандартните огледала от зрителното поле на водача, картина, която проследява движението на полуремаркето в завой. Като тестов инженер, тази технология е един от аспектите, в чието разработване Щранц участва активно и заключава, че в света на камионите никога не е имало нещо подобно.

<< Обратно към новините