Пакет Мобилност изисква оперативен офис и финанси
На събитието „Пакет Мобилност – проблеми и решения“ един от лекторите - Левент Хамид, юрист, София, България, наблегна на същността на разпоредбите на пакета.
Хамид изтъкна, че засега няма шанс Мобилност да бъде отменен скоро, защото обжалването ще отнеме към 2 години и едва ли ще има съществен резултат. Оценката за въздействие на Мобилност също няма генерално да промени нещата.
„Пакетът ще засегне правилата за професия превозвач, достъпа до пазарите, с цел да се изтласкат от европейския пазар превозвачи от Източна Европа. Ще се следят много строго каботажа и компаниите „пощенски кутии“, срещу тях са насочени основните мерки“, каза Хамид.
За превозвачите ще има изисквания за установяване и финансова стабилност. Фирмите трябва да разполагат с помещение, където се съхранява документацията, договорите, каботажите. В оперативния център камиона трябва да се връща камиона, да е регистриран по ДДС, да има разрешение за транспорт в тази държава, да има персонал и управител.
В пакет Мобилност влизат и ванове между 2,5 и 3,5 тона капитал и резерви по 9000 евро за всеки първи ван, и по 5000 евро за всяко следващо превозно средство. Охлаждането от 4 дни между каботажните операции важи само за операции в една и съща държава. Ще могат да се извършат още 3 каботажни операции в рамките на 7 дни.
Нови са и интелигентните тахографи, които ще информират за локализацията на всеки 3 часа и по границите. Ще се следи строго и за спазването на правилата за командироване.
Адвокатска кантора Д-р Решке предлага план стратегия, с който да бъдат смекчени, респективно избегнати последиците от пакета “Мобилност”. Реномираните юристи адв. д-р Надежда Решке и проф. Фридеман Кайнер ще подкрепят българските превозвачи.